Black Soprano Family (2020)

Alternatieve titel: Benny the Butcher & DJ Drama Presents Black Soprano Family

Label: Black Soprano Family

1. Benny the Butcher - Quarantine (2:47)
  2. Rick Hyde, LoveBoat Luciano, Dwayne Collins en Benny the Butcher - Grams in the Water (4:27)
  3. Rick Hyde, Heem en Benny the Butcher - Da Mob (3:45)
  4. Heem en Jonesy - In Love with the Streets (3:15)
  5. Rick Hyde - Ricky & Fonz (2:02)
  6. Rick Hyde en Heem - Paulie & Vito (3:14)
  7. Heem - Valerie (3:21)
  8. Rick Hyde, Heem en Benny the Butcher - It's Over (3:20)
avatar van Johnny Marr
Oh nee, dit is echt veel minder m'n ding. Lijkt meer op van die cringy southern trap crap. Damn, wat gaat Benny hier de mist in. Nou ja, de rest van z'n crew dan want hij rapt uiteraard altijd sterk. aerobag zeg er maar niks van.

It's Over gelukkig wel een topper

avatar van aerobag
Johnny Marr schreef:

Ik wilde deze wel luisteren, maar als de Griselda kenner al niet enthousiast is...

avatar van 'rens.
Quarantine, Da Mob en It's Over vind ik sowieso keihard. Benny steekt wel ver boven de rest uit imo, de rest van de groep is niet echt memorabel. Van de tracks zonder Benny vind ik Fell in love with the streets en Valerie nog wel leuk.

avatar van Kos
Kos
Ik vind Rick Hyde en Heem ook niet zo slecht hoor. Lekker grimey.

avatar van Yestsida
Hier kan ik maar weinig mee.

Met deze mixtape stelt Benny the Butcher de artiesten van zijn label Black Soprano Family (BSF) voor: Rick Hyde, Heem, Jonesy en LoveBoat Luciano.

Dit project opent met een geweldige solotrack van Benny zelf en nadien krijgen we Grams in the Water wat ook één van de hoogtepunten is, voornamelijk de sound van die track en het refrein van gastartiest Dwayne Collins vind ik wel tof. Da Mob heeft misschien wel de vetste beat van dit tapeje, eentje dat The Butcher wederom butchered.
Nadien zijn zowel het labelhoofd als mijn interesse spoorloos.

Het probleem is dat ik het BSF-collectief niet interessant vind. Het verschil tussen de kwaliteiten van de "Crime boss" en zijn "captains" is best groot. De 4 artiesten zijn naar mijn mening, afgaande van dit project en wat andere strofes, op hun best maar gemiddelde rappers. Geef mij maar Griselda zelf en ook Conway zijn label (DrumWork) lijkt me wel potentieel te hebben.

Benny besluit terug te komen om de mixtape af te sluiten en deze track bevestigd mijn gevoel voor mij persoonlijk.
DJ Drama verpest de boel toch ietwat... maar dat moet je erbij pakken met tapes van de Gangsta Grillz-serie.

Sinds de eerste luisterbeurt twijfel ik tussen 2,5* en 3*. Wegens de vier nummers met de baas en dat de overige 4 nummers niet echt slecht zijn (gewoon erg 13-in-een-dozijn), krijgt dit het voordeel van de twijfel. Zeker ben ik er daarentegen niet van dat ik een tweede labelalbum van BSF een kans zou geven.

Magere 3*.