Nordmann - In Velvet (2020)

Belgiƫ
Jazz / Rock
Label: Unday

1. Cryptonym (3:09)
  2. Cascade (S) (4:16)
  3. Submarine (4:35)
  4. Blue Rose Case (4:34)
  5. Jade (4:01)
  6. Boats / Marseille (4:53)
  7. Star-Fluff (4:27)
  8. Partie Deux (4:36)
  9. April (4:44)
  10. Maine Cocoon (3:09)
avatar van AOVV
Deze nieuwe plaat van Nordmann, een vijftal muzikanten uit het Gentse, serveert ons 10 sfeervolle lappen muziek. Wat me opvalt, is dat niet zozeer de individuele kwaliteiten van de musici ervoor zorgen dat dit blijft hangen, het is eerder de som der delen. Matthias De Craene (saxofoon), Edmund Lauret (gitaar), Thijs Troch (toetsen), Dries Geusens (bas) & Elias Devoldere (drums) spelen samen alsof ze nooit iets anders hebben gedaan. De uitvoering van de composities komt dus erg naturel op me over.

Het is enkel jammer dat er wat spanning ontbreekt, wat mij betreft. De songs gaan een beetje langs me heen, terwijl ik wel duidelijk kan horen dat deze goed ineen zitten en worden gebracht door mensen die er wel wat van kunnen (wat zij in diverse andere projecten en met Nordmann zelf in het verleden reeds hebben bewezen).

Klasse en kwaliteit, maar iets te steriel uitgevoerd.

3,5 sterren