Spirit Adrift - Enlightened in Eternity (2020)

Label: 20 Buck Spin

1. Ride Into the Light (4:42)
  2. Astral Levitation (6:12)
  3. Cosmic Conquest (5:32)
  4. Screaming from Beyond (6:21)
  5. Harmony of the Spheres (4:05)
  6. Battle High (4:03)
  7. Stronger Than Your Pain (4:02)
  8. Reunited in the Void (10:48)
avatar van ZAP!
'Harmony of the Spheres' is op bandcamp reeds te horen. Ouderwetse melodieuze power / speedmetal met cleane vocalen. Smaakt wel naar meer.

avatar van gigage
Spirit Adrift laat er geen gras over groeien. Vorig jaar al een heel verdienstelijke retro metal plaat en de nieuwe single spat ook al weer van het scherm af.

avatar van Stalin
YES !

Dit is erg fijn nieuws na het thuiskomen van 10 dagen fietsvakantie.
Ik heb een behoorlijk zwak voor deze, helaas behoorlijk onbekende, band opgebouwd.
Ze lijken met elk album beter te worden en ook deze nieuwe single klinkt moddervet.

Mooie tijden voor de liefhebber van de gitaarmuziek de komende tijd.
Nieuwe releases van Motorpsycho, Spidergawd, Slomosa en nu ook nog deze erbij.

Zin an...

avatar van ZAP!
De hele plaat is inmiddels te horen op bandcamp.

avatar van AOVV
Héérlijke retro-plaat, zeg, dit is gewoon drie kwartier genieten van splijtende riffs, pompende ritmes en aanstekelijke melodieën. Heavy metal, powermetal, speedmetal.. het wordt allemaal geïncarneerd in dit uitstekende album van de mij tot voor kort onbekende band Spirit Adrift.

Deze ga ik zeker nog een aantal keer beluisteren, want het was een waar plezier!

avatar van Ayreonfreak
Technisch prima, beetje doorsnee composities. Niet heel spannend in mijn beleving.

avatar van namsaap
Ayreonfreak schreef:

Daar ben ik deels wel mee eens. Enlightened In Eternity luistert als een bloemlezing uit het ouevre van Black Sabbath, Judas Priest, Iron Maiden en Metallica. Het is allemaal al eens gedaan en soms klinken de nummers wel erg naar hun voorbeelden (de riff van Stronger Than Your Pain doet bijvoorbeeld erg denken aan The Shortest Straw van Metallica).

De wijze waarop de invloeden samenkomen en de energie waarmee het uitgevoerd wordt maakt dat ik toch erg geniet van dit album. Spirit Adrift is wat mij betreft samen met Eternal Champion een van de leukere retro metalacts van dit moment.

avatar van Stalin
Er komt op 27 augustus een EP uit van Spirit Adrift, waarvan al 2 nummers te beluisteren zijn.
Met name Forge Your Future klinkt weer ontzettend lekker !

meer info