Nas - King's Disease (2020)

Label: Mass Appeal

met Hit-Boy

5. 27 Summers (1:42)
  6. Replace Me (2:50)

met Big Sean en Don Toliver

7. Til the War Is Won (3:21)

met Lil Durk

12. The Cure (3:52)
  13. Spicy (2:46)

met A$AP Ferg en Fivio Foreign

avatar van Flipm0de
Het is niet het hoogtepunt van het album, maar de verses van Nas en AZ zijn erg sterk en introspectief. Cormega had natuurlijk vervangen moeten worden door Nature.

AZ blijft wel een van de fijnste stemmen om naar te luisteren en verdiend ook wel eens een goed geproduceerd album.

avatar van mh040
-marco- schreef:
Merk dat ik dit album toch wel vaak opzet. Het begint me te pakken....
Vind de beats steeds interessanter worden.
Ik heb het album nu een aantal keer geluisterd en ga het ook steeds beter vinden. De eerste luisterbeurt was ik totaal niet onder de indruk van de beats. Die vond ik vaak wat saai. Maar inmiddels kan ik het wel waarderen. Bij een rapper als Nas is het goed dat de beats wat meer in dienst staan van de artiest in plaats van dat de productie zelf de ster van de plaat probeert te zijn, zoals op bijvoorbeeld Nasir. Dat album heb ik een nieuwe kans gegeven na het luisteren van King’s Disease, maar vind ik grotendeels onluisterbaar.

Maar goed, King’s Disease dus.... Productie goed, Nas goed (zoals altijd)... maar een aantal van de gastartiesten zijn in mijn ogen (of oren) toch wel flinke missers. Big Sean met z’n saaie delivery en corny teksten, Don Toliver met z’n autotune (al begin ik daar in dit geval aan te wennen), Lil Durk past totaal niet bij Nas, Anderson Paak is gewoon goed en het nummer ook maar z’n vocals zijn verneukt met een of ander effectje, en de kers op de taart is Fivio Foreign die ronduit afgrijselijk klinkt.

Al met al geen perfect maar wel gewoon een goed album, en zéker een hele verbetering ten opzichte van z’n vorige plaat.