Spencer Tweedy - Sleep Is My God (2019)

1 stem

Rock / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. Everyday Apostles (2:54)
  2. Wind School (3:37)
  3. Elder Rage (3:01)
  4. Gold Tooth Kid (3:00)
Bijzonder goede EP van deze drummende zoon van Jeff Tweedy (Wilco), geboren in 1995! Ik kan niet goed inschatten wie de gitaar en zang verzorgen -- het klinkt als Jeff Tweedy, maar wellicht zit de klank gewoon in de familie! Mijn favoriete nummer is Wind School, een kleinschalig liedje dat uitmondt in een fantastische Wilco-achtige riff, met ondersteuning van een dreunende saxofoon. Het mooie, en misschien wel knappe, van de 'moderne' Wilco is dat de liedjes zo klein blijven, en dat is op deze plaat niet anders. Het zijn allemaal kleine kunststukjes, en ik hoop dat er nog vele mogen komen uit de uiterst diepe hoed van deze familie!

avatar van Poles Apart
Clor schreef:
Ik kan niet goed inschatten wie de gitaar en zang verzorgen -- het klinkt als Jeff Tweedy, maar wellicht zit de klank gewoon in de familie!!

Volgens de credits op Discogs is het Spencer zelf: "I wrote and recorded these songs at home and at school between 2014 and 2019." Op "Wind School" krijgt ie hulp van Mikaela Marget (cello) en Gabe Peterson (sax).