Heather Nova - Siren (1998)

Bermuda
Label: Butterfly

1. London Rain (Nothing Heals Me Like You Do) (3:49)
  2. Blood of Me (3:59)
  3. Heart and Shoulder (3:58)
  4. What a Feeling (4:46)
  5. Valley of Sound (4:20)
  6. I'm the Girl (5:23)
  7. Winterblue (4:56)
  8. I'm Alive (3:40)
  9. Widescreen (4:19)
  10. Paper Cup (3:29)
  11. Avalanche (4:07)
  12. Make You Mine (4:56)
  13. Ruby Red (4:05)
  14. Not Only Human (5:06)
avatar van Flipper
Mooi vervolg op Oyster, niet zo goed, wel zo lekker!!

'London rain' lekker vlot nummer en 'Winterblue' is weer zo mooi gezongen.

avatar van starbright boy
Haalt het net niet bij Oyster en al zeker niet bij de Live at the Milky Way EP, toch staat hier het mooiste Heather Nova nummer op: Paper Cup.

avatar van Bighead
Kan het nummer What a Feeling niet versmaden...

Gaat door merg en been.

Paper Cup is mijn favoriete nummer van deze zangeres, die toch nog steeds wel mijn aandacht heeft (alleen minder). Verder vind ik Winterblue en London rain en de laatste paar nummers erg mooi.

avatar van botersmaak
starbright boy schreef:

Hiermee ben ik het helemaal eens!

avatar van bertus99
Tot nu toe de enige studio cd die ik ken van Heather Nova. Daarnaast heb ik ook een live cd van haar, die ik graag draai omdat hij zo heerlijk sfeervol is.
Maar Siren is ook een fijne plaat. Ik heb het idee dat Nova niet zo erg bekend is. Of ligt dat aan mij? Deze muziek is vele malen beter dan van sommige collega-zangeressen in dit popgenre. Anouk incluis

avatar van Mandylion
Ook voor mij het enige album van Heather Nova dat ik ken. Een tijd geleden geleend van iemand en daarna gekocht. Mooie muziek, vooral de stevigere nummers, hoewel tussen de rustige nummers ook veel leuks zit. Aparte stem, en leuk dat ze alles zelf maakt. Blood of Me, Winterblue en Not Only Human vind ik het mooist. Misschien ga ik ook eens luisteren naar andere albums van haar.

avatar van Kaaf
Jammer, dat het randje na oyster is verdwenen. Iets te braaf allemaal. David Ayers gaf toch de magie op Oyster. HEt laatste nummer is wel met hem en klinkt dan ook gelijk goed

speranza
Heart and shoulder raakt mij het meest op dit prachtige album. De melancholie druipt van dit nummer af.

avatar van bertus99
Is er na dit mooie album eigenlijk nog iets vermeldenswaardigs van deze zangeres uitgekomen. Ik heb onlangs een cd gehoord die Redbird heette en in de verste verte niet kon wedijveren met Siren.
Jammer dat het vuurtje bij Heather zo snel is gedoofd

avatar van hnky
Lekker album. 'Paper cup' is wat mij betreft het mooiste nummer van deze plaat. Verder zijn 'Heart And Shoulder' (live altijd lekker), 'London Rain' en'Winterblue' ook zeker niet verkeerd.

@Bertus99
Na dit album kwam Wonderlust ook nog, een live album en zeker niet verkeerd. Alles wat daarna kwam is wat mij betreft minder. Alhoewel ik "Red Bird" dan nog weer beter vind dan het poppy "South".

avatar van HungUp
Al met al Heather's beste cd naar mijn mening. Destijds ontdekte ik het nummer Papercup in de tv serie Dawson's Creek (erg mooie scene overigens) , en dat gaf de doorslag het album te kopen (al had ik londen rain ook al eens mn aandacht getrokken) en geen moment spijt van gehad. Heart&Shoulder en What A Feeling behoren ook tot mn favorieten van deze plaat. Prachtig!

avatar van Guinness1980
Heb Heather Nova tien jaar geleden leren kennen door dit album. Dit vind ik ook meteen haar beste album. Hier zit tenminste nog pit in, de latere albums klinken popiër.

Alle albums die hierna zijn uitgebracht, met uitzondering van Wonderlust (live) en The Jasmin Flower, vind ik tegen vallen.

Beste nummer van dit album vind ik Heart and shoulder

avatar van Mandylion
Inmiddels ken ik ook voorganger Oyster al geruime tijd, en ik moet zeggen dat dit album het vorige helaas niet kan evenaren. En ik ben zo te zien niet de enige die vindt dat ze hier net iets teveel binnen de lijntjes kleurt. Op sommige momenten levert dat minder interessante nummers op. Of ze pakken me nog niet, dat kan ook. Maar dat is lang niet overal zo. Nummers die me wel volledig pakken, zijn bijvoorbeeld het vol gevoel zittende Blood of Me, het romantische Paper Cup (prachtig!) en het spirituele Not Only Human, en zo zijn er nog meer momenten waarop het album me, net als Oyster, echt kan betoveren. En verder heeft gepolijste karakter van dit album ook een goede kant; zo heeft deze plaat een zeer prettige sound. Winterblue is wat mij betreft de kern van het album en bovenal erg mooi. Al met al kan Siren helaas niet op tegen zijn voorganger, maar het is alsnog een prima album.

Ik zal ook eens luisteren naar haar meer recente werk!

avatar van adri1982
Mee eens dat dit de drie beste nummers van het album zijn. 'Paper cup' komt in de buurt. Er staan eigenlijk enkel goede nummers op, en Heather Nova zingt echt heel mooi. 4 sterren, en dat voor een album die ik vier jaar geleden bij de kringloop kocht.

avatar van Twinpeaks
Goede opvolger , maar het album mist de onbevangenheid die Oyster zo boeiend maakte. Dit is op het oor wat bedachtzamer , maar niet per definitie slechter. Prima songs , mooie transparante productie en Nova zingt soms als een engeltje. Soms ook niet (I'm Alive) .Fijne plaat toch wel. Speciale vermelding voor London Rain . 4 sterren