Public Enemy - What You Gonna Do When the Grid Goes Down? (2020)

Label: Def Jam

1. When the Grid Goes Down

met George Clinton

2. Grid

met Cypress Hill en George Clinton

3. State of the Union (STFU)

met DJ Premier

16. R.I.P. Blackat
  17. Closing: I Am Black

met Ms. Ariel

avatar van Poles Apart
When the grid goes down... You better be ready!

Weer een hoes (overigens bijna een kopie van de vorige!) ontworpen door de postbode uit Cheltenham?

avatar van Geerten
Public Enemy na bijna 20 jaar weer terug bij Def Jam, èn een hoop gastbijdragen van niet de minsten. Mijn verwachtingen zijn alvast hoog.

Herbz, ik zie dat jij hem met 5 sterren hebt beoordeeld. Je hebt hem al ergens kunnen luisteren?

avatar van ThingMan
Public Enemy Number Won ! Gruwelijk heerlijk weer!

avatar van Poles Apart
Een beetje een wisselvallig album, qua niveau vergelijkbaar met z'n voorganger. Veel referenties naar het eigen verleden van de groep. Vind de DJ Premier-track 'State of the Union (STFU)' wel de uitblinker, jammer dat niet het hele album door Premier geproduceerd is. 'Go at It' is overigens ook een puike track.

avatar van thomzi50
Verrassend leuk album, vind zelfs de vele expliciete referenties wel vroeger goed werken. Ook door het overweldigende blok nostalgische én nostalgisch stemmende gastartiesten.

avatar van Edwynn
Alsof het nog steeds 1994 is. Ja, dit is retro. Dit is zwelgen in nostalgie. Maar wel genieten.

avatar van Kos
Kos
Je kunt het wel aan P.E. overlaten om met gestrekt been naar the Donald te gaan.

Public Enemy - State Of The Union (STFU) (Animated Lyric Video) ft. DJ Premier - YouTube

avatar van Kos
Kos
ThingMan schreef:
Public Enemy Number Won ! Gruwelijk heerlijk weer!

Met afstand minste track, doe dan het origineel maar.

avatar van hiphopmaster
1,5
Dit is best slecht zeg. Op dit album blikken zij in woord en geluid best vaak terug op betere tijden, maar dan zullen zij met name hun eerste paar albums bedoelen. Een Public Enemy zonder FF is geen Public Enemy, hoe beperkt deze man is ook qua rapskills. Bijdrages van Nas, Rapsody en Guestlove zijn echt ruk, dat geeft maar aan dat dit vroeger niet zo maar een rapbandje was. De chemie klopte toen van alle kanten, nu raakt het geen enkele. 1.5*

avatar van Funky Bookie
Ik vind dit een heel fijn album. Leuke gasten, lekker puttend uit eigen geschiedenis en niet te vergeten: veel goede tracks.

avatar van bennerd
Verdorie man, Run en DMC klinken echt heerlijk. Supervette verses.

Kon er weinig mee.