Autechre - SIGN (2020)

9. th red a (6:35)
  10. psin AM (6:20)
  11. r cazt (7:12)
avatar van GrafGantz
Beetje matig hoor, slechts 65 minuten. Release uit 2016 was 4 uur en die uit 2018 duurde zelfs 8 uur. Zat me dus al te verheugen op een release van 16 uur, maar helaas

avatar van Noere
Ook wel weer eens fijn, een autechre die wellicht gewoon in een keer is uit te zitten..

avatar van Aurum
Noere schreef:
Inderdaad, inderdaad. Aangezien ik momenteel nog ondergedompeld ben in de NTS sessions, maakte een lichte paniek zich van mij meester toen ik de melding kreeg "SIGN van Autechre is toegevoegd aan de site.".

Maar gelukkig is het slechts een uur aan nieuw materiaal. Een leuk 'tussendoortje' van Autechre dus (dat ik uiteraard wel z.s.m. wil horen).

avatar van Môrthul
Yes, zin in! Goed om weer eens een Autechre album met een normale lengte te zien. Hopelijk wijkt de stijl wel enigszins af van die op elseq en NTS, anders ben ik bang dat de speelduur juist wat tegen gaat vallen.

Meteen maar ge-pre-ordered op vinyl + (ǝɿʜɔǝɈυA) t-shirt, hype

avatar van Homer
Voor wie niet kan wachten tot volgende week vrijdag:

Vanavond om 22 uur is de album stream. Zie AE_STORE - Autechre Store - autechre.warp.net

avatar van Noere
Nou ik vind het maar matig eerlijk gezegd

Ben na de eerste beluisteringen niet overtuigd, vind het erg schetsmatig - net als het interessant lijkt worden, stopt het abrupt. Heb het gevoel naar een muzikaal 'schetsboek' te zitten luisteren.

avatar van Noere
Tja een wat rustige en kale Autechre dus.. deels beatloos en leunend op melodieuze synths. Maar echt mooi of geïnspireerd klinkt het zelden imo. De ritmische nummers zijn ook een beetje makkelijk voor hun doen.. Tot nu toe vind ik alleen de opener echt goed eigenlijk. Het heeft misschien ook wat te maken met verwennerij door de vorige albums maar voorlopig zit er niet meer dan 3/5 in.