Armani Caesar - THE LIZ (2020)

Label: Griselda

1. Sissy Intro (1:10)
  2. Countdown (2:40)
  3. Mac 10s for Everybody (2:33)

met Westside Gunn

7. Simply Done (2:25)

met Benny the Butcher

8. Yum Yum (2:05)
  9. Palm Angels (3:06)
  10. Ginger Rothstein (1:56)
  11. Mani Moves Freestyle (1:26)
avatar van overmars89
Toch wel een bemoedigend debuut van de eerste vrouwelijke signing van Griselda. Jammer dat de tape aan het eind een beetje inkakt met Yum Yum & Palm Angels. Ik vind het dope dat Armani Caesar toch iets meer op wat meer bombastische beats rapt dan haar labelgenoten. Past toch iets meer bij haar stijl. Iemand om in de gaten te blijven houden.

avatar van Yestsida
Sterk plaatje van Griselda's first lady.

Het gebeurt niet veel dat ik een album van een vrouwelijke MC een kans geef, meestal kunnen ze mijn interesse niet genoeg wekken. Nicki Minaj is één van de weinigen dat dit bijvoorbeeld wel gelukt is en ik vind haar geweldig getalenteerd in het rappen zijn maar ze heeft nog geen memorabel album kunnen afleveren naar mijn smaak.
Er zijn meer memorabele platen als dit debuutalbum van Armani Caesar maar als je liefhebber bent van de Griselda-crew ligt dit fijn in het verlengde ervan en zou je dit wel eens een kan moeten geven vind ik.

THE LIZ laat horen dat Armani comfortabel is op het type beats wat we van deze crew gewoon zijn, denk aan nummers als Countdown of de titeltrack. Zij heeft ook het voorrecht om met Simply Done al meteen een productie van DJ Premier op haar eerste wapenfeit te hebben, geweldig nummer waar zij en Benny samen op te horen zijn.
Op die andere track met Benny the Butcher, Drill a RaMA, laat ze horen ook goed uit te voeten te kunnen met een Trap-beat. In mindere maten gaat ze verder met deze stijl op Yum Yum, de andere nummers hebben meer authentieke Hip Hop-beats.

Het maakt niet uit welke stijl ze kiest want ze komt met alles wat ze op dit project probeert goed weg naar mijn mening, ze is gewoon ook een erg fijne rapper om naar te luisteren. Leuk ook dat ze buiten Benny ook de steun op deze LP krijgt van Conway en WSG.

Laat deel 2 maar komen, Armani! Ze mag best wat productiever zijn.

Bescheiden 4*

avatar van Deranged
Nooit gedacht dat ik überhaupt nog eens serieus een vrouwelijke MC ging luisteren maar Armani heeft het toch voor elkaar gekregen.

Ik ben fan.

De juiste flow en stemgeluid met de typische grimey Griselda producties maken dit voor mij allemaal zeer vermakelijk en luisterenswaardig.

Heerlijk toch om je favoriete bomba boss of the bongo bitch het dikste rich zo vitaal te horen boasten vind ik wel.