Puscifer - Existential Reckoning (2020)

Rock / Electronic
Label: Alchemy

1. Bread and Circus (6:28)
  2. Apocalyptical (5:22)
  3. The Underwhelming (5:04)
  4. Grey Area (3:58)
  5. Theorem (5:04)
  6. UPGrade (4:53)
  7. Bullet Train to Iowa (5:05)
  8. Personal Prometheus (7:25)
  9. A Singularity (5:30)
  10. Postulous (3:41)
  11. Fake Affront (3:28)
  12. Bedlamite (4:50)
avatar van gigage
Als de Toolmania weer een beetje gezakt is kunnen we verder met de electro progpoprock van Puscifer. Het kabbelt allemaal prima voorbij en luistert mooi weg. Maar of dat er ook iets zal blijven hangen is niet verzekerd.

avatar van Korreltje Zout
Ik heb hetzelfde gevoel als ik in 2011 had bij Radiohead's The King of Limbs: te veel elektronica en te weinig goede ideeën. Het maakt het album een beetje dun, vormloos, en armoedig. Een light versie van het vorige album, dat veeel beter is. Ik zeg dat niet graag, want ik heb ze hoog zitten.

avatar van ProGNerD
Korreltje Zout schreef:

Je omschrijft aardig het gevoel dat mij - helaas - ook bekroop bij beluistering van dit nieuwe album. Waar ik het vorige album als geheel mooi vond, zijn het hier slechts een paar nummers die interessant zijn, en de rest kabbelt inderdaad wel lekker voort zoals gigage terecht opmerkt, maar beklijft (nog) niet echt...

avatar van ProGNerD
The Underwhelming en Bullet Train to Iowa zijn toch wel mooi, maar niet genoeg om het hele album naar een hoger niveau te tillen...

avatar van dynamo d
Ik vind het wel een goed album, dat met de luisterbeurt steeds beter wordt. Existential Reckoning is ook best goed ontvangen. Per nummer valt er veel te ontdekken. Natuurlijk niet te vergelijken met Tool maar het heeft iets aparts en dat bevalt me wel. Beste nummers tot dusver vind ik: The Grey Area, Apocalyptical, The Underwhelming, Bullet Train to Iowa en Fake Affront.

Ik vraag me trouwens wel af of te handhaven is dat alleen Maynard James Keenan Puscifer is want in het boekje staat dat Puscifer bestaat uit:
Maynard James Keenan
Mat Mitchell
Carina Round

En voorts: all songs written by Pusficer
Carina Round is ook een singer-songwriter.