Nick & Simon - NSG (2020)

Label: Warner Bros.

1. Boter en Azijn (3:34)
  2. Één Uit Dertien (3:00)
  3. Waarom (2:10)
  4. Jarenlange Maanden (2:49)
  5. Oostenwind (2:45)
  6. Leuker Dan Leuk (3:30)
  7. Wachten Tot de Zomer (2:46)
  8. Te Vrij (3:36)
  9. Nooit Niet (3:02)
  10. Voor Jou Alleen (3:15)
  11. Heideweg (2:42)
  12. Brug voor Jou (3:11)
  13. Mrs. Robinson * (3:41)
  14. Homeward Bound * (2:25)
  15. El Condor Pasa * (3:10)
  16. The Sound of Silence * (3:16)
  17. Cecillia * (2:38)
avatar van reptile71
Nick & Simon go Simon & Garfunkel. Oostenwind vind ik wel een fijn liedje. Zou best eens een leuk album kunnen zijn. Ik denk dat ik voor het eerst van mijn leven een album van Nick & Simon ga luisteren. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

Lachende derde
Zeker. Gedurfde stellingname ook. Ik durf er niet naar te luisteren. Ben bang voor trommelvliestering.

Lachende derde schreef:
Ik heb tinnitus dus mijn oren zijn toch al naar de klote.

reptile71 schreef:

En ik maar denken, dat ik het alleenrecht had op de Mart Smeetsjes.

Maar soit:

Boter & Azijn (dat gaat schiften)
Een Uit Dertien (ongeluksgetal)
Waarom (zet er op z'n minst dan een vraagteken achter)
Jarenlange Maanden (mysterieuze titel)
Oostenwind (voor mij komt die uit Polen, dus niet echt positief)
Leuker Dan Leuk (gaan we gillen?)
Wachten Tot de Zomer (wie niet?)
Te Vrij (Volendamse snuivers?)
Nooit Niet (Volendam)
Voor Jou Alleen (voel ik me aangesproken?)
Heideweg ()
Brug voor Jou (ik neem aan dat dit een volslagen idiote kopie van 'bridge over troubled water' gaat worden)

Ik ben bereid als de reacties cynisch, sarcastisch en humorvol zijn het te overwegen is te gaan luisteren.
Zoniet, dan ga ik er vanuit dat het een dat het een een paling in een emmer vol snot is.

avatar van Hans Brouwer
Nick & Simon: sympathieke gasten die met hun televisieserie "Homeward Bound" veel goodwill bij mij hebben gekweekt. Ik ga zonder vooroordelen zeker luisteren naar het nieuwe album "NSG".

avatar van reptile71
Eén keer geluisterd (weliswaar met nogal wat gezinsruis erbij) en vooralsnog blijft Oostenwind eruit springen voor mij. Op een gegeven moment ging ik me er ook aan ergeren. Ik denk dat ik gewoon niet hou van Nick & Simon. Met name trouwens niet van Simon. Ik vind zijn stem / manier van zingen gewoon niet prettig. Nick daarentegen vind ik echt een mooie stem hebben. Hij zou het solo ook prima redden, denk ik. Maar goed, net als bij Hans Brouwer, hebben deze gasten met hun televisieprogramma's inmiddels heel wat sympathie bij mij gekweekt. Ik vind ze gewoon heel leuk samen met Kees Tol, dus van mij mogen ze lekker doorgaan met wat ze doen, alleen hun albums zal je niet snel bij mij in de kast vinden.