100% Isis - 2 (1996)

Dance
Label: EVA

1. Digital Justice - The Theme From: It's All Gone Pearshaped (2:24)
  2. Happy Humans - Super Synth (4:12)
  3. Eric Nouhan en 100% Isis - Oriental Illusion II (5:08)
  4. Thirdwave - Interplanetary Disco Dancing [E Funk Mix] (5:00)
  5. Love Lee - Peace Feast (1:57)
  6. Earth Tones - Sally (4:07)
  7. Underworld - Juanita (6:05)
  8. EC Groove Society - Trash Man (4:15)
  9. Neuropolitique - Nervous (2:54)
  10. Paperclip People - The Floor (7:37)
  11. Jaimy - Even Summertimes Change (5:32)
  12. Jedi Knights - One for M.A.W. (2:25)
  13. DJD - Systems Activated (Full Club Experience) (3:34)

met Jerrome

14. Universal Being - The Size of an Elephant (5:06)
  15. G-Minor - Coming Deep (4:14)
  16. Wayne Rollins - Attitudes from the Red Room (Wayne's Sound Odyssey) (3:38)
  17. Romanthony - Trust [Smoov Deep Dubb] (5:30)
avatar van trebremmit
Vind deze wel wat beter dan haar eerste mix. Vooral het middenstuk is erg goed, met die overgang van Earth Tones naar Underworld als hoogtepunt. Verder veel nummers die ik nog niet kende, vooral Universal Being - The Size of an Elephant is een toffe ontdekking, deze Britse act zit een beetje in de Leftfield hoek. Hun albums staan nog niet op Musicmeter, dus die zal ik binnenkort eens toevoegen.
Mooie afwisseling verder van house naar techno en wat dubby breakbeat en het is vooral erg dansbaar.

Geen onaardige CD met club-muziek van halverwege jaren 90. Alle nummers hebben iets herkenbaars en weten zich van elkaar te onderscheiden. De tand des tijds heeft het echter niet doorstaan, daar zijn de meeste tracks niet goed genoeg voor. Met uitzondering natuurlijk van het fabuleuze Juanita van Underworld.