Koraal - La Casa del Volcán (2020)

Spanje
Electronic
Label: Nous'klaer

1. La Casa del Volcán 1 (4:52)
  2. La Casa del Volcán 2 (5:57)
  3. La Casa del Volcán 3 (6:40)
  4. La Casa del Volcán 4 (5:35)
  5. La Casa del Volcán 5 (6:14)
  6. La Casa del Volcán 6 (8:00)
  7. La Casa del Volcán 7 (6:41)
  8. La Casa del Volcán 8 (6:14)
  9. La Casa del Volcán 9 (8:01)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Doe even normaal met die tracktitels. Verder heel erg benieuwd naar deze worp van John Talabot met een Nederlands tintje. Vuurduin smaakte naar meer.

Denk dat deze erg hoog komt bij mijn favoriete platen van 2021.
Erg rhytmisch, zit een heerlijke vibe in, doet me blij vlagen aan de 1e fantastische Pan American lp maar dit iets meer beat maar absoluut niet voor de dancefloor.
John Talabot, zijn Fin album vind ik bij vlagen prachtige nummers maar deze is eenvormiger, positiever geframed consistenter.
Ga ik vaker draaien, heb pas de 2lp gekocht paar weken geleden bij het uitkomen.

Paar keer gedraaid, wat een bizar mooie plaat is dit. Klinkt ook fantastisch op vinyl.
Ambient dub heb ik ergens gelezen, voor mij prachtige electronica klanken, de kritieken zijn niet al te positief lees ik her en der, als dit al opgepakt wordt, voor mij is dit veel urgenter dan bv een Fiona Apple.
Voor mij is dit de plaat van 2021.
Op het Rotterdamse Nous´Klaer label, dat is/wordt een van de toonaangevende electronica labels met de waanzinnige Paerels compilaties, Mattheis en meer.

avatar van Snoeperd
Ik heb deze een keer blind gekocht omdat ik John Talabot hoog heb zitten. Na initiële teleurstelling (want niet echt zoals de andere platen van Koraal/John Talabot) is het uitgegroeid tot mijn favoriete John Talabot plaat. Klinkt als een klok.

Al vind ik Fiona Apple altijd nog urgenter, sorry!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Interessant voor de liefhebber van deze plaat: Talabots nieuwe, in samenwerking met Velmondo: Mioclono - Cluster I (2023) - MusicMeter.nl