Soft Kill - Dead Kids, R​.​I​.​P. City (2020)

Rock / Pop
Label: Cercle Social

1. Roses All Around (3:26)
  2. Wanting War (3:36)

6. Pretty Face (2:31)
  7. Ducky (4:19)
  8. Inverness (5:29)
  9. Oil Burner (8:23)
  10. I Needed the Pain (5:01)
avatar van Scarlet
Heel benieuwd naar dit nieuwe album. De vorige was een topper. Ik heb de twee clips erbij gezet en die klinken alvast goed.

avatar van Alicia
Hoera! Er komen weer twee interessante albums aan. Delphine Coma en deze Soft Kill!

Roses All Around klinkt alvast prima!

avatar van DjFrankie
Album wat klinkt als The Cure maar ook soms als een Slowdive. Het is een poppy plaat geworden, met aanstekelijke songs.

DjFrankie schreef:

Heb jij het album al? Ik vind het wel een rare hoes. Ik hoop niet dat dit een veeg teken is.

Scarlet schreef:

Ja vorige week gekregen via Bookspot.nl, hele rare hoes idd. Vond de voorganger sterker.

DjFrankie schreef:

Ja, echt een belachelijke hoes die hun voorgaande repertoire niet weergeeft. Bedankt voor de verwijzing Bookspot.nl. Ik wist niet dat je daar ook albums kunt bestellen.

avatar van Alicia
Soft Kill wordt softer, lijkt het wel. Ik mis iets. Waar is het stuwende post-punk geluid gebleven? Dit album komt zo uitgeblust op mij over. Nou ja, soms verandert het geluid gewoon een beetje naarmate je ouder wordt. Bovendien kunnen we niet altijd verwachten dat alles bij het oude blijft. Toch? Dan blijven in ieder geval de leuke liedjes over. Oh, wacht...

De liedjes vallen eveneens een beetje tegen. Helaas!

Enfin... ik weet het zo net nog niet met Soft Kill nummertje zes.

DjFrankie schreef:

Mee eens. Ik heb het album nu twee keer beluisterd op hun Bandcamp. Het is zeker meer poppy dan hun voorgaande albums maar de vocals komen hier veel beter tot uitdrukking. Ik heb het album besteld. Voorlopig 4 sterren.

avatar van starsailor
Verrassende muzikale wending. Doet inderdaad vaak aan The Cure denken. Slowdive is soms ook hoorbaar met name in Floodgate met de zangeres.
Tracks als Ducky, Wanting War en Pretty Face kwamen ook incidenteel voorbij op hun vorige albums en zijn voor mij te inwisselbaar. Poppy maar allemaal net niet aanstekelijk genoeg om mijn interesse vast te houden.
Tracks die er wel uitspringen zijn: Roses all Around, Inverness, I Needed The Pain, Floodgate, Oil Burner (prijsnummer),
Leuk voor een keertje dit, maar snel weer terug naar de rauwe, compromisloze postpunk.

avatar van WesleyX16
Ik vind hem niet zo spannend. Ik "hoor" de muziek op een gegeven moment niet meer... Sorry de aandacht verdwijnt.

WesleyX16 schreef:

Geen sorry Erwin, ik snap het helemaal.
Zeker t.o.v. Bootblacks is dit niet zo spannend.

avatar van Scarlet
In tegenstelling tot de vorige twee albums van Soft Kill ontbreekt het hier aan goede songs ondanks de mooie productie en meer poppy sound. Met dit album probeert de band duidelijk een groter publiek aan te spreken. Begrijpelijk maar dan moeten er wel oorwormen op staan en dat is hier niet het geval. Hoewel ik het vroegere werk van de band hoog heb zitten kom ik hier niet verder dan een ruime voldoende en...met moeite! Het geheel klinkt wel erg veel als gejat van...vul maar in; dat is geen doodzonde als het goed is gedaan en dat is het hier helaas niet. Jammer want de band heeft bewezen wel degelijk goede songs te kunnen schrijven.

avatar van Alicia
Helaas wel zo'n beetje de grootste post-punk (whatever) tegenvaller van het afgelopen jaar! Had er natuurlijk ook (te) veel van verwacht. Immers... de meeste vorige albums waren inderdaad meer dan prima. Tsja... de volgende keer beter. Hoop ik.

Alicia schreef:

Mee eens, de voorganger Savior is ook moeilijk zo niet onmogelijk te evenaren. Daarom ook bij mij te hoge verwachtingen van dit album.