Soft Kill - Dead Kids, R​.​I​.​P. City (2020)

Rock / Pop
Label: Cercle Social

1. Roses All Around (3:26)
  2. Wanting War (3:36)

6. Pretty Face (2:31)
  7. Ducky (4:19)
  8. Inverness (5:29)
  9. Oil Burner (8:23)
  10. I Needed the Pain (5:01)
avatar van Scarlet
In tegenstelling tot de vorige twee albums van Soft Kill ontbreekt het hier aan goede songs ondanks de mooie productie en meer poppy sound. Met dit album probeert de band duidelijk een groter publiek aan te spreken. Begrijpelijk maar dan moeten er wel oorwormen op staan en dat is hier niet het geval. Hoewel ik het vroegere werk van de band hoog heb zitten kom ik hier niet verder dan een ruime voldoende en...met moeite! Het geheel klinkt wel erg veel als gejat van...vul maar in; dat is geen doodzonde als het goed is gedaan en dat is het hier helaas niet. Jammer want de band heeft bewezen wel degelijk goede songs te kunnen schrijven.

avatar van Alicia
Helaas wel zo'n beetje de grootste post-punk (whatever) tegenvaller van het afgelopen jaar! Had er natuurlijk ook (te) veel van verwacht. Immers... de meeste vorige albums waren inderdaad meer dan prima. Tsja... de volgende keer beter. Hoop ik.