Nits - Giant Normal Dwarf (1990)

Label: Werf

1. Radio Shoes (3:09)
  2. Ice Princess (3:58)
  3. Boy in a Tree (5:05)
  4. There from Here (2:51)
  5. Sugar River (3:37)
  6. Around the Fish (3:03)
  7. Fountain Man (4:33)
  8. Apple Orchard (4:08)
  9. Long Forgotten Story (3:02)
  10. Giant Normal Dwarf (2:29)
  11. Moon Moon (3:08)
  12. The Night Owl (3:40)
  13. The House of the Sleeping Beauties (4:07)
  14. The Infinite Shoeblack (5:46)
avatar van Broem
Nee, mis er nog wel 'n paar. Heb ze net op jaartal in mijn platenkast geschikt. Was iets te enthousiast Blijf uiteraard wel rondkijken. Prijzen moeten wel 'leuk' blijven. De geluidskwaliteit van de Nits albums zijn vreselijk goed. Ook deze klinkt werkelijk perfect. Eargasm.

avatar van Savant
De meeste zijn wel te vinden tegen een redelijke prijs en klinken ook erg goed, dat ben ik met je eens. Geniet ervan!

avatar van Dibbel
En The Nits werden steeds rustiger en gingen meer de diepte in.
Dit is dan ook een echte luisterplaat. Net nog eens opgezet en ja het is weer mooi allemaal, maar het werkt niet als je moet werken en je steeds gestoord wordt.
Maar weer eens wat meer opzetten in alle rust.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Erg mooi album van Nits.
Ik had na het meesterwerk In The Dutch Mountains niet verwacht dat ze dat niveau konden handhaven.
Vooral het 1e gedeelte van de plaat vind ik bijzonder sterk.
Prachtige eigenzinnige nummers waar de band wel patent op heeft zoals Boy In A Tree, Sugar River & Around The Fish met de karakteristieke stem van Henk Hofstede.
De wat meer toegankelijke nummers zoals Radio Shoes en het titelnummer zijn ook een aparte vermelding waard.