Roberta Flack - Softly with These Songs (1993)

Alternatieve titel: The Best Of

Soul
Label: Atlantic

1. The First Time Ever I Saw Your Face (5:23)
  2. Will You Still Love Me Tomorrow (4:07)
  3. Where Is the Love (2:44)

met Donny Hathaway

4. Killing Me Softly with His Song (4:48)
  5. Feel Like Makin' Love (2:53)
  6. The Closer I Get to You (4:42)
  7. More Than Everything (4:02)
  8. Only Heaven Can Wait (For Love) (5:47)
  9. Back Together Again (4:51)

met Donny Hathaway

10. Making Love (3:44)
  11. Tonight, I Celebrate My Love (3:31)

met Peabo Bryson

12. Oasis (6:09)
  13. And So It Goes (3:35)
  14. You Know What It's Like (4:45)
  15. Set the Night to Music (5:24)

met Maxi Priest

16. My Foolish Heart (4:41)
  17. Uh-Uh Ooh-Ooh Look Out [Here It Comes) (Steve Hurley's House Mix] (5:16)
avatar van LeRoi
Mooie verzamelaar van een geweldige zangeres. Via (Don) Leo Blokhuis z'n boek 'Grijsgedraaid' tegen deze plaat aangelopen eind 2006. Goed boek trouwens als je van dit genre houd maar ook eens wat breder wil verkennen....

avatar van Reijersen
LeRoi schreef:

En dan is het nu mijn beurt jou voor een tip te danken.

avatar van FunkStar
Feel Like Makin' Love, wat een heerlijk nummer is dat! Het nummer had voor mij wel wat langer mogen duren...

avatar van LucM
Dit wil ik op een late avond wel eens opzetten, deze easy-listeningsoul van Roberta Flack en een mooie zwoele stem heeft ze ook nog.
Wel geef ik de voorkeur aan haar werk uit de jaren '70: "The First Time Ever I Saw Your Face", "Killing Me Softly with His Song" (klassieker, later gecoverd door Fugees) en "Feel Like Makin' Love".

avatar van ThisCharmingMan
Degelijk en compleet overzicht van het werk van Roberta Flack. Beste nummers zijn die uit het begin van haar carierre. In de jaren 80 begint het wel erg... eh.. jaren 80 te klinken. Het laatste nummer Uh-Uh Ooh-Ooh Look Out (Here It Comes) [Steve Hurley's House Mix], had beter niet op de CD geperst kunnen worden. Dit is echt lelijk en doet afbreuk aan de rest van de CD.

avatar van Twinpeaks
Fijne easy listening , al doe je Roberta daarmee wat te kort . In sommige gevallen zetten de strijkjes hier wel erg aan . En dat maakt het materiaal nog meer suikerspinnenzoet. De beheerste stem van Flack is wel een heerlijke rustige factor. Muziek om een "nieuwe" whiskey bij te testen . Van het weekend maar weer eens doen . 4 sterren

avatar van teus
Hele fijne verzamelaar van Roberta Flack
Wat hier al eerder aangehaald is dat uit de jaren 70 haar beste werk komt ,dan kun je ook overwegen om zo'n album boxje aan te schaffen ,maar over haar carrière voldoet dit album heel goed
Aangevinkt ...the First Time, Killing Me Softly, Feel Like Makin' Love (dat blijven toch de mooiste)

avatar van gaucho
Dit was ooit de eerste CD die ik van Roberta Flack kocht, en het is een degelijk overzicht van haar carrière. Naderhand heb ik verscheidene jaren-zeventig albums afzonderlijk op CD gekocht (ik had ze al eerder op LP) en die blijken inderdaad veruit haar beste werk te bevatten.
Deze verzamelaar toont dat eigenlijk onbedoeld ook aan. Je krijgt hier haar jaren-tachtig hitduet met Peabo Bryson nog bij cadeau, maar alles wat daarna volgt, is toch van minder allooi, al vind ik Oasis nog best een fraai liedje.

Maar Set the night to music is al een krampachtige poging tot misplaatste reggae (al is het in de aard ook geen verkeerde song) en de afsluiter is al helemaal een drama. Kennelijk werd het in de jaren negentig opportuun geacht om oudere sterren een hippe house-behandeling mee te geven, zodat zo'n verzamelaar door een 'nieuw' nummer onder de aandacht gebracht kon worden. Jammer, had niet nodig geweest. Maar voor de rest een fraai overzicht van deze geweldige zangeres.