Sturgill Simpson - Cuttin' Grass - Vol. 1 (2020)

Alternatieve titel: The Butcher Shoppe Sessions

Country
Label: High Top Mountain

1. All Around You (3:09)
  2. All the Pretty Colors (2:18)
  3. Breakers Roar (2:29)
  4. I Don't Mind (4:29)
  5. I Wonder (3:14)
  6. Just Let Go (3:02)
  7. Life Ain’t Fair and the World Is Mean (2:00)
  8. A Little Light (1:44)
  9. Life of Sin (2:17)
  10. Long White Line (2:21)
  11. Living the Dream (2:30)
  12. Old King Coal (2:52)
  13. Railroad of Sin (2:12)
  14. Sitting Here Without You (1:55)
  15. Sometimes Wine (3:55)
  16. The Storm (2:31)
  17. Time After All (2:14)
  18. Turtles All the Way Down (2:18)
  19. Voices (3:37)
  20. Water in a Well (3:46)
avatar van wvv89
Sturgill Simpson in topvorm. Zo zie ik hem graag. Terug naar de basis van het Bluegrass genre met herbewerkte nummers van zijn indrukwekkende oeuvre (Sound & Fury daargelaten). Ook komen een paar nummers langs van zijn oude band Sunday Valley. Het gaat dan om I Wonder, All the Pretty Colors en Sometimes Wine. Heel mooi dit hoor!

avatar van Zwaagje
Dit zag ik niet aankomen. Bijzondere artiest is het toch. De opener is in ieder geval een mooie bewerking van het origineel. Dit trek ik meer dan sound en fury in ieder geval. Zal wel "een leuk tussendoortje" blijven voor mij. Het bluegrass gehalte zoekt mijn irritatie zone op; het kan te gek ook hé.....

avatar van heicro
Mmmm, klinkt op het eerste gehoor helemaal niet slecht, ondanks mijn bedenkingen en hier en daar een storende fiddle en banjo teveel.

avatar van Stalin
Met afstand de beste hoes van 2020