It's Thinking - Afterglow (1992)

Dance
Label: Malego

1. Afterglow
  2. Mild at Heart
  3. Down in a Bubble
  4. Surviving Desire
  5. Mild at Heart [Original Version]
avatar van trebremmit
Goede EP van o.a de ondergewaardeerde Gert-Jan Bijl, op het sublabel van Plus 8. Dit was volgens mij zijn eerste release.
Afterglow is een heerlijke atmosferische techno track. Mild at Heart is wat meer house en doet denken aan Logic - The Warning. Down in a Bubble gaat meer richting deep house en Surviving Desire is typische Detroit techno met lekkere ratelende drums en veel synth.

Edit: hier een interview met hem o.a over deze EP. Gert-Jan Bijl - Partyscene

avatar van T.O.
Een plaat die ik vaak opnieuw opzet, sinds ik hem ontdekte zo'n twee jaar geleden. Heerlijke mix van IDM, ambient en dat mellow house geluid van toen, met zo'n nazomers gevoel. Goed voor te stellen dat er na al die jaren weer meer aandacht voor is.