UNKLE - War Stories (2007)

3,79

2. Chemistry (3:22)
  3. Hold My Hand (4:57)
  4. Restless (5:05)
    met Josh Homme
  5. Keys to the Kingdom (4:45)
    met Gavin Clark
  6. Price You Pay (6:23)
  7. Burn My Shadow (4:57)

met Ian Astbury
  8. Mayday (3:19)
    met The Duke Spirit
  9. Persons & Machinery (6:05)
    met Autolux
  10. Twilight (5:22)
    met 3D
  11. Morning Rage (5:15)
  12. Lawless (2:37)
  13. Broken (4:42)
    met Gavin Clark
  14. When Things Explode (13:42)
    met Ian Astbury
  15. Buying a Lie * (4:25)
    met Lee Gorton
  16. Mistress * (4:26)
    met Alice Temple
44 BERICHTEN 1 MENING
avatar van james_cameron
Het album begint sterk met een aantal lekkere songs, maar halverwege wordt het allemaal wat gezapig en futloos. Tegen het einde trekt het dan gelukkig weer wat aan. Iets steviger dan voorganger Never, Never Land, maar het mist ook ditmaal de diversiteit en het avontuur van het debuut. Het is allemaal wel erg poppy en voorspelbaar in de opbouw van de songs.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Bracht bij mijn eerste luisterbeurt weinig teweeg, maar gaat in de herkansing.
Restless vind ik wel een gaaf nummer.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Staan wel wat goede nummers op ( Chemistry, Hold My Hand, Restless ) maar weet me als geheel niet te overtuigen.

avatar van Manuel
Kloppen de tijden bij dit album wel? Mijn (gedownloade) versie is heel anders.. De tijden verschillen echt volledig.. #1 Intro duurt bij mij bijvoorbeeld (0:22), #11 Morning Rage (5:15), #6 Price You Pay (6:23) en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Hier kan ik dus niet tegen :\

avatar van Poa
Ik heb de CD hier, en de tijden bij dit album kloppen inderdaad totaal niet. Correctie ingestuurd.

avatar van Manuel
Thanks, een snelle blik zegt nu dat ik dezelfde heb..

''Autistische trekjes...''

Erg mooi album trouwens, ken hiernaast alleen hun eerste, welke ook erg goed is, maar wel erg anders.. Ga dit album ook nog wel eens aanschaffen als dat een keer goedkoop kan..

avatar van Raymond S

Het geweldige: burn my shadow" te horen bij de reclame van het Ubi-soft game: Assassin's creed Brotherhood. Hierdoor heeft het nummer nog een grotere impact dan een krater-inslag.
Gaat dat zien en horen:

Assassin's Creed: Brotherhood Burn My Shadow Away Singleplayer trailer op GamersNET.nl

Wat een topper!!!!!

avatar van Shinobi
Kent een sterke eerste helft, daarna komen er wat afwisselende nummers om toch nog goed af te sluiten met wat sterke nummers.

Ik vind niet dat dit album het niveau van de eerste twee albums haalt vandaar 3,5 sterren.

avatar van thesceneisnow
Heerlijke rockplaat die wel heel anders is dan zijn voorganger. Vandaar wellicht dat het gemiddelde mij een beetje tegenvalt.
Een aantal hoogtepunten waaronder 'burn my shadow', waar ik bij de beginakkoorden iedere keer aan George Michael's 'faith' moet denken (wat dan wel weer een aardige aanvulling op de titelplaat is, maar dat terzijde.)
Voorlopig een 4, kan hoger worden.

avatar van FCEstebandido
Voor mij de beste UNKLE plaat. Wat een geweldige rockrifs die boven de pompende beats uit schreeuwen. Een echte trip dit album.

avatar van matthijs
Heerlijk! Elk album van UNKLE verrast me. De mix van Rock en Electronica pakt ook deze keer erg goed uit, mede door de door mij al 25 jaar geliefde stem van Ian Ashbury. Gavin Clark kan er ook wat van.
Tips voor fans van deze sound: Death In Vegas, Archive (recentere werk), Soulsavers...

Ian Ashbury - altijd al een overspannen, over het paard getilde gozer gevonden, tja, ieder z'n ding

Heb zelf de dual disk versie, die destijds compleet vacuum getrokken werd geleverd, boekwerkje met 2 cd's erin; bijna alleen met een beitel te openen - disk 2 instrumental en die bevalt me eigenlijk 't best.

avatar van matthijs
Zaterdag in Paradiso, James Lavelle met "U.N.K.L.E. Sounds"! Ik ben er bij!

avatar van Frenz
Via DJ Shadow bij dit album gekomen, wel mijn dingetje, gevarieerd, wat stevig gitaarwerk hier en daar, geen vier plus sterren, dandanweerniet. Prettige afwisseling bij de zware kanonnen van dit jaar. Psy-dinges ook maar eens luisteren.