Chrisette Michele - I Am (2007)

Soul / R&B

11. Love Is You
  12. In This for You
  13. Is This the Way Love Feels
Dr.Greenthump
Daar is ze dan, de zangeres die via HipHop de muziekwereld weet te betreden. Ze was namelijk te horen op Jigga's tweede single Lost Ones en zelfs drie keer op Hip-Hop is Dead. Def Jam wilden haar meer in de spotlight en dat heeft de nodige vruchten afgeworpen. Het gevolg is namelijk een contract en een debuut dat op 19 Juni in de winkel verschijnt. Net als de moeder van Nas komt ook de moeder van Michele uit hetzelfde ''Queensbridge housing project'' wat tot op zekere hoogte op deze plaat te horen zal zijn. Verder kent ze een Jazzy achtergrond en is beïnvloed door de stijl van Billy Holiday en Ella Fitzgerald en is de dochter van een pastoor. Christelijke invloeden zullen dus ook aanwezig zijn. Haar nieuwe single is trouwens Good Girl wat een remake van het pianoriedeltje uit On the Real kent van alweer Nas. Het zal me niet verbazen als hij nog een paar bars meepakt op dit album. Bekijk hier een filmpje waarin meer duidelijk over haar wordt. De nieuwe track Good Girl is overigens hier te beluisteren. Kijk en beoordeel zelf maar. Hmm ... nog geen post van Reijersen?

avatar van Reijersen
Dr.Greenthump schreef:
Hmm ... nog geen post van Reijersen?

Nee, tussen het Musicmeteren door volg ik ook nog een fulltime HBO-studie

Maar ik weet niet of ik dit überhaupt wel interessant vind. Ben niet zo een fan van haar stemgeluid. Maar alles is an sich het proberen waard.

rico-bballer
Ik ken haar alleen van Hip hop is dead vond haar wel lekker klinken op can't forget about you.

avatar van ferdi2307
relax album hur.. goeie stem, lkkre beats.. *3,0

MattDamon2
Dat is nou ook mijn punt op reasonable Doubt over die ene Mecca

Alleen met het refrein kom je niet ver..Iedereen kan met een refrein een legende zijn, zelfs idols winnaars
Ik weet zeker dat als ik dit album eens ga beluisteren diep teleurgesteld word. (zeker weer zo'n ne-Yo RnB ding)

Improvision
Reijersen schreef:

Ben niet zo een fan van haar stemgeluid.

Dat vind ik nu net haar sterke punt.

raffael77
Idd een geweldige stem.

Dat wat ik tot nu toe heb gehoord vind ik absoluut niet slecht !
die stem komt me wel bekend voor..

MattDamon2 schreef:
Dat is nou ook mijn punt op reasonable Doubt over die ene Mecca

Ik vind t absoluut niet zo'n typische RnB / "Ne-Yo RnB ding" !

Lizzy89 schreef:
Dat wat ik tot nu toe heb gehoord vind ik absoluut niet slecht !
die stem komt me wel bekend voor..

Ze zingt in de nummers 'Lost Ones' en 'Still Dreaming' van respectievelijk Jay-Z en Nas.
Haar stem is naar mijn mening vrijwel identiek aan die van Corinne Bailey Rae die bekend is met het nummer 'Put Your Records On'.

avatar van Reijersen
Lizzy89 schreef:

Ik vind t absoluut niet zo'n typische RnB / "Ne-Yo RnB ding" !

Dat is dit zeker niet. Chrisette Michele is een pittig dametje. Zowel vocaal als tekstueel. Het staat best stevig, dit album, en is best interessant om eens te beluisteren. Haar stem bevalt me toch wel en het is erg goed te verhappen muziek. Best aardig.

avatar van Niek
Als gastvocaliste op Nas' Hiphop Is Dead blies ze me omver. Can't Forget About You en Hope vond ik niet zomaar tot de betere tracks behoren. Laatst zette een vriendin dit album op en het beviel me goed. Snel zelf even luisteren. Ben ook al benieuwd naar dr nieuwe plaat. Mevrouw Michele heeft een geweldige stem. Ik hoop van harte dat ze daar ook uit haalt wat er in zit.