Little Mix - Confetti (2020)

Label: RCA

1. Break Up Song (3:20)
  2. Holiday (3:33)
  3. Sweet Melody (3:33)
  4. Confetti (2:47)
  5. Happiness (3:17)
  6. Not a Pop Song (2:59)
  7. Nothing but My Feelings (2:42)
  8. Gloves Up (2:47)
  9. A Mess (Happy 4 U) (3:29)
  10. My Love Won't Let You Down (2:54)
  11. Rendezvous (2:56)
  12. If You Want My Love (2:40)
  13. Breathe (3:29)
avatar van Emile93
Ik durf mezelf toch wel te omschrijven als die-hard Little Mix-fan (Mixer). Ik volg ze al sinds ze met de Britse X-factor meededen, heb al hun albums (behalve deze) en heb ze inmiddels 2x live gezien.
De afgelopen weken zijn meerdere songs uitgebracht in de aanloop naar dit album dat gisteren verscheen. Eigenlijk waren nummer 1 tot en met 6 van het album al beschikbaar. Op basis daarvan had ik enorm zin in Confetti. Want nummer 1 t/m 6 zijn echte Little Mix-nummers en liggen heerlijk in het gehoor.
Gisteren kwam Confetti in zijn geheel beschikbaar. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje schrok. Nummer 7 t/m 13 zijn namelijk helemaal niet zo goed als nummer 1 t/m 6! Ik heb de afgelopen jaren nog geen nummer gehad dat ik echt niet leuk vond van Little Mix, maar ik snap echt niet dat nummers als Nothing but My Feelings, Gloves Up, A Mess (Happy 4 U) en Rendezvous het album hebben gehaald... Het zijn alle 4 geen leuke nummers. My Love Won't Let You Down is een rustiger nummer, maar haalt als ballad het niveau van een Secret Love Song of Told You So bij lange na niet. If You Want My Love start sterk, maar verliest al snel kracht bij het refrein. Breathe is ook niet fantastisch, maar haalt de voldoende nog net.
Ik hoop oprecht dat de nummers de komende tijd nog gaan 'landen' en ik ze achteraf alsnog kan gaan waarderen, maar zeker na een sterke single als Sweet Melody, ben ik echt teleurgesteld in het album Confetti...

Toppers van dit album: Sweet Melody, Happiness, Confetti & Not a Pop Song.