Accept - Too Mean to Die (2021)

Duitsland
Label: Nuclear Blast

1. Zombie Apocalypse (5:35)
  2. Too Mean to Die (4:21)
  3. Overnight Sensation (4:24)
  4. No Ones Master (4:10)
  5. The Undertaker (5:37)
  6. Sucks to Be You (4:05)
  7. Symphony of Pain (4:39)
  8. The Best Is Yet to Come (4:47)
  9. How Do We Sleep (5:41)
  10. Not My Problem (4:21)
  11. Samson and Delilah (4:31)
avatar van Sir Spamalot
Even tellen... album zestien sinds 1976 alweer, met de eerste geluiden en zelfs beelden:
- ACCEPT - Too Mean To Die (OFFICIAL LYRIC VIDEO) - YouTube
- ACCEPT - The Undertaker (OFFICIAL MUSIC VIDEO) - YouTube

Even niet goed opgelet, sinds wanneer zijn ze met zijn zessen: Accept Releases Lyric Video For 'Too Mean To Die' Title Track - Blabbermouth.net???

Ik was een fan van UDO bij Accept en sinds hij daar weg is mis ik hem ...

avatar van Desert
Een album dat weer wat meer aansluit bij Blind Rage voor mij. Leuk gitaar- en drumwerk inclusief klassiek intermezzo en tekstueel weer sociaal kritisch/moraliserend afhankelijk van je standpunt.

avatar van Edwynn
Accept voegt in deze incarnatie vrijwel niets meer to aan wat we al kennen van Blood Of The Nations of Stalingrad. Dat neemt niet weg dat Too Mean To Die wel weer een heel leuk heavymetalalbum is waar Accept laat horen nog altijd garant te kunnen staan voor de meest pure uiting van het genre. Soms heavy en snel en soms ietsje luchtiger. De Priestkaart is nooit ver weg zeg maar. Verder denk ik dat Mark Tonillo zich uitstekend heeft weten te nestelen in de krappe kistjes van Udo Dirkschneider. Het is een beetje een kloon maar hij heeft wel een groter bereik.

Wel stoor ik me vreselijk aan dat dichtgeplamuurde geluid. Zelfs Nikkie van die gezichtsverftutorials zou gillend wegrennen van het werk dat de geluidsmetselaars achter dit album hebben achtergelaten. Kan iedereen wel zeiken en haten op de jaren 80, dat het gedateerd is enzo. Maar tjonge, wat verlang ik soms terug naar die tijd dat metalplaten nog gewoon klonken zoals Breaker of Balls To The Wall.

Lachende derde
Ik vind de twee bovenstaande tracks wel melig en tekstueel kinderachtig. "The Undertaker takes them all", tja, het zal allemaal wel.
Muzikaal klinkt het ook allemaal wat slepend en flets. Dit soort oer-heavy metal heb ik weleens in opwinderder varianten horen spelen.

avatar van namsaap
Lachende derde schreef:

Eens. Er zijn legio nieuwe bands die de jaren '80 op een meer bevlogen wijze doen herleven. Accept klinkt op dit album niet slecht maar het dendert, niet geholpen door de platte productie van Andy Sneap, een beetje onverschillig door. Zoals Edwynn m.i. terecht aangeeft klonken dit soort platen 'vroeger' veel beter. Gewoon een Marshall Plexi, eventueel gepushed met een overdrive, ongetriggerde drums, geen clicktracks... zoals Iron Maiden nog altijd platen pleegt op te nemen, zeg maar....

Deze plaat is op zich verder best vermakelijk. Prima om goedkeurend op mee te knikken op een festival of achter een goed glas bier in een metalkroeg. Je weet wel... vroeger.....

avatar van gigage
Das ook pijnlijk. " slechts" nummer 2 in de Duitse album charts. Duitstalig hiphop meisje neemt de hoogste positie in.

Wolf Hoffmann is nog de enige OG.