INXS - Shabooh Shoobah (1982)

Australiƫ
Label: Mercury

1. The One Thing (3:25)
  2. To Look at You (3:56)
  3. Spy of Love (3:50)
  4. Soul Mistake (2:57)
  5. Here Comes (3:01)
  6. Black and White (3:40)
  7. Golden Playpen (3:05)
  8. Jan's Song (3:18)
  9. Old World New World (3:38)
  10. Don't Change (4:26)
Marcel²
Een goed album van Inxs, met mooie tracks als The One Thing, Black and White en Golden Playpen. Het gaat hier de goede kant op. Dit album is een aanrader.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Damn, had ik hier nog niks geschreven... 4 sterren voor deze. Sterke popmuziek... Don't Change: leave with a bang!

avatar van rolandobabel
To look at you vind ik de beste song van deze plaat. Platen zoals deze moet je vooral beoordelen op jaren 80 sfeer en melancholie.

avatar van Poeha
Ik ben door dazzler's Greatest Hits K.O. (nu die van INXS), maar eens in het gehele oeuvre van INXS gedoken.
Stond al langer op de planning, nu was het een mooi moment.

En ik moet zeggen, ik heb er een pareltje bij.
Dit album is gewoon goed.

Na Kick, mijn meest favoriete INXS reguliere album, van de 12 die ze er hebben uitgebracht.
Voorlopige 3,5* met grote kans op verhoging, nog even een paar keer beluisteren.

Soul Mistake en Here Comes, Old World New World en To Look At You voorlopig als beste nummers.

Jan's Song

avatar van steph b
Fantastisch album van INXS! In mijn ogen ook hun eerste volwassen album, die een heel eigen sfeer uitademt. Het gaat van synthpop (spy of love, to look at you) naar poprock (don't change, the one thing)
Persoonlijke favorieten: Soul MIstake en To look at you!

avatar van vigil
Ik heb toch wel enige verbazing over het feit dat het gemiddelde niet echt heel hoog is voor deze prima plaat. Ik gooi er in ieder geval nog een halfje bij.

Zo geweldig gedateerd dit album, en daarom oh zo lekker.
Je verlangt terug naar de tijd dat M&M's nog gewoon Treets waren en men van die vieze Donald Duck kauwgom kocht, alleen maar om het bijgeleverde stripverhaaltje.

INXS was hier nog het New Wave bandje.
Michael Hutchence was alleen in Australië bekend, nog niet de status van internationaal sekssymbool.
Dus de overige bandleden hoefden nog niet krampachtig hun best te doen om met ontbloot gespierd bovenlichaam en lange haren aansluiting bij hem te vinden.
Iets wat ook nooit zou lukken.
The One Thing zou als single al behoorlijk aan slaan in de Verenigde Staten, maar To Look At You, Black and White en zeker ook het onderschatte Don’t Change waren potentiele single kandidaten.
Toch is bij het grote publiek voornamelijk To Look At You bekend, terwijl collega muzikanten meer hadden met Don’t Change.
The Bravery, Everclear, Face to Face, Goo Goo Dolls en Bruce Springsteen zijn artiesten die onder andere dit ooit gecoverd hebben.
Maar eigenlijk ben ik op zoek gegaan naar Shabooh Shoobah vanwege Jan’s Song.
Deze stond in een live versie op de b-kant van The Original Sin, een lekkere popsong met de nodige reggae invloeden.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Met de eerste 2 albums van INXS ben ik niet bekend maar deze 3e is een prima plaat.
Vooral To Look At You, Jan’s Song & afsluiter Don’t Change zijn de prijsnummers.
En het beste van de band moest nog komen.

avatar van Crimson1969
Blijft toch een van mijn favoriete INXS platen, echt een lekkere sound. Vandaag weer even in de speler gelegd en toch weer onder de indruk van de gave nummers van een hele jonge INXS. Moeilijk een favoriet te kiezen. Toch maar gedaan en met een halfje verhoogd. Puike plaat!