INXS - The Swing (1984)

3,27

Australiƫ
Label: Mercury

1. Original Sin (5:18)
  2. Melting in the Sun (3:24)
  3. I Send a Message (3:22)
  4. Dancing on the Jetty (4:33)
  5. The Swing (3:51)
  6. Johnson's Aeroplane (3:53)
  7. Love Is (What I Say) (3:41)
  8. Face the Change (3:33)
  9. Burn for You (4:57)
  10. All the Voices (6:09)
17 BERICHTEN 1 MENING

Marcel²
Voor velen denk ik is Original Sin het bekendste nummer van dit album. Dit is gewoon een lekkere popplaat van de heren. aanrader als je het mij vraagt. (maar ja, niemand vraagt het ).

avatar van dvdschaaf
Dit vind ik waarschijnlijk het beste INXS album, er staat geen één misser op.
Nummers 1,4,5,6,7 staan zeker in mijn INXS top 10

avatar van kaztor

Is dit nog prettig te doen als je Kick en zeker Listen Like Thieves perfect kan pruimen?
Ken het album niet.

Zeker goed te pruimen. Titelnummer is erg goed; zo ook Original Sin, en All The Voices.

deric raven schreef:

Aha, dat dacht ik eigenlijk zo.

Dus dit album is je goed bevallen?

avatar van reptile71

Vond Johnson's Aeroplane ook altijd wel een leuk nummer van deze cd.

deric raven schreef:
Dus dit album is je goed bevallen?

Heb het nog niet gehoord, maar ik bedoelde 'Dacht ik al'.

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
hun beste album, samen met kick en welcome to wherever you are. wat een prachtig album. vooral de original sin natuurlijk, maar ook i send a message en all the voices zijn schitterend

avatar van reptile71

Als ik ooit een nummer van INXS voor een rock-id ( ) uit zou kunnen kiezen dan zou het toch wel Johnson's Aeroplane zijn, ook dat is INXS, sterk nummer op een verder overigens vrij zwak album.

avatar van Casartelli
kaztor schreef:
Ken het album niet.

Deze is wel een stuk gladder dan Listen Like Thieves. Met Kick zit hij wel een beetje op één lijn, maar als je meer naar een LLT-soundalike op zoek bent, is voorganger Shabooh Shoobah wellicht een betere.

avatar van TEQUILA SUNRISE
INXS heeft de tand des tijds mijn inziens maar moeilijk doorstaan.
Van de australische golf ( Icehouse,Midnight Oil, The Church, Men At Work ) welke europa begin jaren 80 overspoelde vond ik deze band een van de betere.
Ik heb een negental platen van de heren in de collectie die ik niet erg vaak meer uit de kast trek, maar als het dan toch zover is is het meestal dit album wat ik eruit pik en de beste vindt van het stel.
Het door Nile Rodgers geproduceerde Original Sin klinkt loepzuiver en heeft dat Chic- achtige over zich (luister naar de bas & gitaar !! )
De overige nummers vind ik ook van een aanvaardbaar niveau waar het titelnummer & I Send A Message er wat mij betreft uit springen.
Puik album.

Misschien wel het beste album wat INXS heeft gemaakt.

avatar van rolandobabel
Vergeleken met Listen like thieves vind ik de nummers beter van dit album,
nummers als love is..... en burn for you naast original sin. Het laatste album waarin een wave synthesizer sound te horen is. Echt een aanrader....

avatar van steph b
Samen met Listen Like Thieves hevig aan het herbeluisteren en het staat nog als een huis. Dit album stond ook al als een huis toen ik hem voor het eerst luisterde in 1988.
Ik kocht dit album nadat ik compleet was weggeblazen door Kick en fan van deze band aan het worden was. Original Sin was een nummer dat ik nog vaag kende van een cassette-bandje van mijn nicht en besloot daarom dit album als volgende aan te schaffen.
Ik was toen heel verrast door de sound van INXS, er zijn veel meer synths aanwezig, het doet veel meer 80's pop aan dan de albums daarna.
Favorieten; Melting in the Sun, Johnson's Aeroplane. Love is (what i say) en Original Sin (in mijn ogen een absolute eighties-klassieker!)

In mijn ogen 1 van de betere studioalbums die de band heeft gemaakt.Original Sin heb ik altijd 1 van de lekkerste nummers uit de jaren 80 gevonden.Dat funky gitaartje wat vaak terug zou keren in hun songs.Voor de rest uitstekende album tracks en niet zo overgoten met het commerciële sausje wat ze later zouden hanteren.Niet dat er iets is met het uitventen van je liedjes ,maar in de latere fase deden ze dit iets te nadrukkelijk in mijn ogen.3 en halve ster voor deze.

De doorbraak van INXS in Nederland.
Eindelijk weten ze hier te scoren met het mysterieuze Original Sin.
Die hoge keyboardpartijen hebben wat Oosters, alsof je je in het nachtleven van Chinatown bevind.
Original Sin blijft een heerlijk nummer, maar wat hakt die drum er op een rare manier in; alsof er een grote berg dozen omvalt.
Ook gedurende de rest van het nummer blijft de percussie er op een vreemde manier in gemixt.
Dat gedraai met de zangstem op het einde blijft ook jammer; het lijkt teveel op het uitproberen van de mogelijkheden van een synthesizer.
Als je dan weet dat Nile Rodgers hier achter de knoppen heeft gezeten, kun je dat bijna niet geloven.
Wetende dat hij ook verantwoordelijk was voor het succes van Davids Bowies Lets Dance, en The Reflex van Duran Duran.
Dit klinkt als een haastklus.
Gedurende het album wordt het geluid wel een stuk beter.
Ondanks dat ik het album vooral om deze single heb gekocht staan er meer aardige liedjes op.
Dancing On The Jetty heeft datzelfde Oosterse sfeertje als Original Sin, en lijkt er ook qua drum aardig op.
The Swing is ook wel lekker, maar mist die echte funky swing die ze een paar jaar later wel bereiken met Need You Tonight.
All The Voices heeft mooie tribal drums, maar klinkt ook wel een beetje als Spandau Ballet.
Het hoogtepunt is echter Johnson’s Aeroplane.
Een sfeervolle ballad welke live zelfs nog sterker er uit komt.
Helaas is er niet voor gekozen om deze op single uit te brengen.
Mijn iets wat pijnlijke conclusie is dat de samenwerking met Nile Rodgers niet echt een goede keuze is, Chris Thomas weet op Kick wel het juiste gevoel weer te geven.