Goodie Mob - Survival Kit (2020)

Label: Organized Noize

1. Are You Ready (3:03)

met Chuck D

2. Frontline (3:13)
  3. Curry Goat (3:55)
  4. No Cigar (4:35)

met André 3000

5. Prey 4 da Sheep (3:54)

met Big Boi

6. Dc Young Fly Crowe's Nest Break (0:24)
  7. 4 My Ppl (4:25)
  8. Big Rube's Road Break (0:51)
  9. Off-Road (3:50)
  10. Try We (4:18)
  11. Me Tyme (3:42)
  12. Back2Back (3:45)
  13. Survival Kit (3:24)
  14. Calm B 4 da Storm (5:36)
  15. Big Rube Amazing Break (1:15)
  16. Amazing Grays (3:31)
avatar van Silky & Smooth
Aardig album. Qua producties schiet het soms tekort, maar de rappers klinken overtuigend. Het album is gemaakt naar aanleiding van o.a. de BLM-protesten en de oprechte emotie die daaruit voortvloeit zet muziek kracht bij.

avatar van Dungeon
Deze plaat is niet vernieuwend zoals de vorige plaat was. Ze maken hier meer gebruik van hun decennia lange ervaring. En dat geldt niet alleen voor de GmoB maar ook voor het productie trio Organized Noize. De eerste helft van Me Tyme bijvoorbeeld had zo op Brainchild van Society of Soul (een midden jaren 90 project van Organized Noize) kunnen staan. Het nummer vloeit op een natuurlijke manier over in een harde snelle stijl vergelijkbaar met de crunk stijl van de GmoB eind jaren 90. Khujo komt er hard in.

I love It!