The Rumjacks - Hestia (2021)

Australiƫ
Folk / Punk
Label: ABC

1. Naysayers (3:21)
  2. Bullhead (2:39)
  3. Hestia (3:34)
  4. Through These Iron Sights (4:09)
  5. Sainted Millions (3:35)
  6. Tell Me What Happened (3:55)
  7. Rhythm of Her Name (4:05)
  8. Golden Death (2:15)
  9. Lizzie Borden (2:32)
  10. Light in My Shadow (3:19)
  11. Wanderust (3:13)
  12. Athens to the North (3:19)
  13. Motion (3:35)
  14. Goodnight & Make Mends (3:23)
avatar van AOVV
Weer een toffe plaat van The Rumjacks, met als voornaamste wapenfeit: een andere zanger. Frankie McLaughlin, sinds het prille begin zanger, werd in 2020 uit de band geschopt nadat hij zich naar verluidt herhaaldelijk had misdragen jegens andere band- en crewleden. De zanger was echter lang niet aan zijn proefstuk toe, want ook in het verleden werd hij meermaals beticht van geweldpleging en mishandeling.

Hij werd vervangen door ene Mike Rivkees, uit Boston, Massachusetts, en die doet het ook naar behoren, moet ik zeggen. Hij speelt de aanjager in dit vrolijke dronkemansorkest, de nummers worden als vanouds geïnspireerd door de Celtic folk, punk en rock, en hier en daar is ook wat ska te ontwaren. Het niveau van het debuut wordt echter nooit gehaald, maar laat dat de pret zeker niet drukken. Af en toe is het gewoon ontzettend fijn naar dit soort muziek te luisteren, en The Rumjacks zijn er simpelweg goed in.

3 sterren

avatar van henrie9
Gepatenteerde Keltische folk. (Normaal) om op feestjes stomend in rijen mee uit de bol te gaan. Denk aan : Flogging Molly en McBees Brewery.