DeWolff - Wolffpack (2021)

Label: Mascot

1. Yes You Do (5:55)
  2. Treasure City Moonchild (4:40)
  3. Do Me (5:00)
  4. Sweet Loretta (4:01)
  5. Half of Your Love (4:03)
  6. Lady J (5:38)
  7. Roll Up the Rise (3:33)
  8. Bona Fide (4:23)
  9. R U My Saviour (4:59)
  10. Hope Train (5:22)
avatar van fanpurple
het 1e vrijgegeven nummer is top! (Yes You Do)

avatar van viking1
Ook het 2e nummer is vrijgegeven op YouTube (half of your love). En dat is dan weer totaal niet mijn smaak..... Aiii klinkt op the bee gees ofzo.
Hopelijk geen voorbode op de rest van het album. Dat begon zo geweldig met het nummer yes you do, is 'n heerlijke old skool rock nummer.
Heb het album (vinyl) in bestelling staan! Als dit maar geen teleurstelling wordt. Tot dusvere is dewolff mij altijd goed bevallen. Hun vorige album had ik overgeslagen was ook al niet geheel mijn ding. Had gehoopt op weer 'n oude dewolff album. Maar goed ik hou hoop, en mag niet van 1 tegenvallend nummer mijn conclusie trekken. Maar schrok wel even. Overigens niets op de Bee Gees tegen. Niet mijn muziek. Maar had dat niet met de dewolff geassocieerd hahaha. Hopen dat de rest van het nieuwe album weer gewoon lekker rockt en vlamt zoals we van dewolff gewend zijn.en laat dat disco geluid aan andere bands over. En gewoon lekkere groovy bluesrock maken.

avatar van JVT
JVT
Daar moet je je gewoon ff over zetten dat het wat anders klinkt dat Half of your love. Klinkt idd niet als iets wat Dewolff al eerder uitbracht, maar ik vind hem werkelijk fantastisch. Het nummer swingt werkelijk da pan uit, en dan die gitaarsolo op het einde maakt het helemaal af! Ook yes you do vond ik al heel erg goed, gaat een fijne plaat worden.

avatar van sj0n88
Hier ook een groot fan van Half of Your Love. Yes You Do ietsje minder, maar ook zeker wel fijn.

avatar van viking1
Krijg hem vandaag op vinyl binnen. Net 2 x het album op you tube beluisterd. En waar ik al bang voor was, niet geheel mijn ding. Het vakmanschap straalt er van af. Maar gaat naar 'n kant die mij gewoon niet zo boeid en ligt. Te veel variatie en de sound vind ik ook niet geheel mijn ding. De gitaar sound te gruzellig. Voor mij te weinig lekkere rockers. Staan 'n stuk of 2 a 3 prima rockers op en wat nummers die moeten rijpen. Maar int geheel niet genoeg voor mij om het een geweldig album te noemen. voor de liefhebbers om van te genieten. Ik hou meer van hun begin albums en meer de Southern Rock
/bluesrock style. De style die ze de laaste 2 albums creëren is gewoon niet mijn ding.
Wat disco invloeden. Hoor zowaar op do me een sterke wings /Paul McCartney achtige vibe. Blijf dewolff een geweldige band vinden. Maar de laaste 2 worpen (albums) niet geheel mijn ding, en dat kan. Een ding kun je ze wel nageven, ze blijven innoveren en zich ontwikkelen en proberen vele stylen. Pakt op dit album voor mij helaas niet helemaal lekker uit. Op een paar nummers na. Hier ook te veel klinken ze op hun zwakke broers the black keys. Jammer, ga deze lp niet vaak draaien. Maar goed ze hebben al zo veel goede muziek gemaakt. Kan natuurlijk eens wat bij zitten wat je minder vind. En de lat ligt ook wel erg hoog bij dewolff. Op jonge leeftijd al zo veel goede platen gemaakt. Geef de plaat uiteraard nog een paar draaibeurten voor een definitief oordeel en cijfer. Maar vrees dat die wat mij betreft niet boven de 3 punten uit gaat komen en dat is voor dewolff maatstaven erg mager. Of gewoon niet mijn ding zullen we maar zeggen.

avatar van i.Ron S.
Ik hou van de groep, de stevige 70's rock vibe, maar dit is op het eerste gehoor toch wat flauw.
Eigenlijk zowat dezelfde stijl als het vorige album, maar ik mis het vuur bij deze, wat ik bij de voorganger wel nog grotendeels had. Wellicht ook in de mix, men kan ook daar te ver in gaan, de hoekjes te fel afronden. Kan nog wel veranderen...

avatar van EwoudK
Bij de eerste luisterbeurt viel hij iets tegen. Alleen het openingsnummer wat ik al kende sprong er bovenuit. Nu na wat meer luisterbeurten begin ik het album steeds meer te waarderen. Ik wacht nog even met een cijfer geven. Even afwachten hoe ver hij nog door groeit, maar ik ben optimistisch.

Wolffpack blijkt na een paar keer draaien een mooie mix te zijn van blues- psychedelische funk- en poprock. Het is gewoon een heel erg lekker pakkend plaatje. En verdraaid slim en knap gemaakt door deze Nederlandse band. En dat ze inmiddels al een tijdje aan de weg timmeren is ook te horen: het is een uitstekend geproduceerd album en natuurlijk prima gespeeld. Wat is trouwens dat orgeltje toch lekker.

Single en opener Yes You Do is een erg fijn nummer, net als bluesrock song Treasure City Moonchild. Do Me heeft een rustig tempo, maar is stiekem echt mooi. Het is ook mooi gezongen. Andere goede nummers zijn Half Of Your Love, Lady J, Roll Up the Rise & R U My Savior? Maar een minder nummer staat hier niet op. Een echt fijne plaat dit Wolffpack, waar je ook vrolijk van wordt als je het draait. Prima vitaminen in deze tijd.

avatar van Rogyros
Eens met west. Het is geen absolute topper in hun oeuvre, maar dit is toch wel een sterk album. Een prettig en fijn album, waar ik vrolijk van kan worden. En beter dan de vorige worp.

DeWolff is echt een hele sterke band wat mij betreft!

avatar van Michiel Cohen
Ik vind het album niets. Heb ze ook een keer live gezien in Tegelen. Was de afsluitende act. We zijn voortijdig weggegaan.

avatar van Rogyros
Michiel Cohen schreef:
Ik vind ze live geweldig. Echt een feest om ze te zien (en horen) optreden!

avatar van EwoudK
Het optreden dat ze gaven voor de release van dit album is nog steeds terug te kijken. Zeker de moeite waard als je dit album of de band gaaf vindt.

DeWolff - Wolffpack Albumrelease (LIVESTREAM) - YouTube

avatar van Zwaagje
Er was wat twijfel in huize Zwaagje, maar uiteindelijk het vinyl gekocht bij de plaatselijke platenzaak. Al is het alleen maar om hem te steunen en weer eens een praatje te kunnen maken.......ik mocht zelfs even naar binnen....zo blij waren we elkaar weer even te spreken (niet verklappen hoor!).
Thuisgekomen ontdekt dat het een fijn afwisselend album is. Mooi warm geproduceerd ook!.

avatar van Zwaagje
Michiel Cohen schreef:

Even serieus......echt? Het is vast niet je smaak dan. Instrumentaal heb ik heel veel bewondering voor de heren.

BeatlesEye
Dit is toch echt wel lekker. Het swingt, het rockt, het is gewoon loveble! Een top album met spetterende tracks.

avatar van El Stepperiño
EwoudK schreef:

DeWolff - Wolffpack Albumrelease (LIVESTREAM) - YouTube

Over live-uitvoeringen gesproken, vanavond spelen ze het album integraal bij Tivoli Vredenburg, live te volgen via de stream! Ze hebben al hun voorgaande albums ook op die manier gespeeld, een erg gaaf project waarin de nummers allemaal wat extra meekrijgen (gastmuzikanten, langere solo's, etc). Aanrader, zeker als je verlangt naar weer eens een liveconcert, alleen is dit dan via het scherm.

avatar van WoNa
Interessant te lezen hoe dit album twee kanten opvalt. In het verleden, laten we zeggen rond 2013/4 vond ik DeWolff live stukken beter dan op plaat. Daar viel een jonge, enthousiaste band te horen die het echte songschrijven nog niet helemaal onder de knie had. Live wisten de heren er een enorm spektakel van te maken.

Voor mij is Wolffpack een teken dat een en ander meer in balans is. Een flink aantal van deze songs vind ik geweldig. Ze klinken niet alleen goed, de songs hebben koppen en staarten, de melodieën zijn sterker en de balans tussen de drie is regelmatig optimaal, zodat de orgelsound extra opvalt en dan weer de gitaar. Het album is een teken van hoe de band gegroeid is. Zeker als ik het afzet tegen een album als 'Grand Southern Electric'. Hier waren ze teveel onder de indruk van de "grote" Amerikaanse producer. Live werden de songs geweldig uitgevoerd. Nu weten ze zelf heel goed wat ze willen.

Het resultaat is een prachtig, gevarieerd album, waar classic rock samenkomt met soul en wat funk. Om over de samenzang niet te spreken. Er staan nogal wat lekkere koortjes op Wolffpack.

O.k., hierboven ietwat mopperende MM-collegae, inmiddels vindt mijn vriendin DeWolff ook leuk en wil mee naar een concert zodra we weer mogen. Ik zie dat als positief. "She's also a singer in a rock and roll band".

Het bovenstaande is een bewerking van een Engelstalige post op WoNoBloG.

avatar van AOVV
Gewoon weer een goeie plaat van DeWolff. Veel schwung en een funky geluid ditmaal. Ze slagen er telkens in om verrassend uit de hoek te komen, al betreft het meestal subtiele variaties op dezelfde grondslagen.

Dit is vooral een consistente plaat die drie kwartier lang blijft swingen zonder inzakmomentjes, maar ook zonder echte hoogtepunten, wat mij betreft.

3,5 sterren

avatar van JVT
JVT
Bona Fide is hier toch wel het prijsnummer, dat nummer swingt en rockt de pan uit! Heerlijk

avatar van matthijs
AOVV schreef:
zonder echte hoogtepunten, wat mij betreft.

Oh?! Ik vind Yes You Do echt zo'n klassieker. Kan me niet voorstellen dat ik dat nummer ooit zat wordt. En zoals JVT zegt, Bona Fide mag er ook wezen.