The Dead Daisies - Holy Ground (2021)

Australiƫ / Verenigde Staten
Uitgebracht in eigen beheer

1. Holy Ground (Shake the Memory) (4:49)
  2. Like No Other (Bassline) (3:39)
  3. Come Alive (3:50)
  4. Bustle and Flow (3:40)
  5. My Fate (4:28)
  6. Chosen and Justified (3:43)
  7. Saving Grace (4:08)
  8. Unspoken (4:47)
  9. 30 Days in the Hole (3:40)
  10. Righteous Days (4:11)
  11. Far Away (7:03)

avatar van Rick53
Goeie plaat met ome Glenn. Kantje C zakt een beetje in, maar herpakt zich met de laatste 2 songs.
Dit is precies de band waar Glenn het meest tot zijn recht komt.

Wat een beesten goed album, zeg. Met Glenn Hughes in een glansrol!! Geen geschreeuw dit keer. Het geheel doet mij denken aan het album: Hughes/ Thrall. Super top en geen echt zwak nummer

avatar van gigage
Het voordeel van ouder worden; dat op 68 jarige leeftijd de stembanden van de zingende bassist niet meer meewerken om te gaan gillen. Puike plaat derhalve. Zat er nog een cover van the who tussen of leek dat maar zo.

avatar van milesdavisjr
Niets vermoedende zet ik Holy Ground op in de verwachting weer een pot lekker rock'n roll tot mij te nemen met John Corabi als blikvanger, lijk ik toch Hughes te horen. En verdomd, wat blijkt het is inderdaad The Voice of Rock, niet dat Corabi slecht was, integendeel zelfs, maar tegen zoveel power kan toch bijna niemand op. De beste man loopt tegen de 70 maar wat een kracht, wat een zuiverheid en flexibiliteit spreidt Hughes ten toon. Nog iets anders wat opvalt, de sound van de plaat is bereheavy, mede (of juist) ingegeven door Hughes die met het verstrijken der jaren steeds ruigere platen op ons loslaat. Hij krijgt daarbij prima ruggensteun van de ervaren snarenplukker Aldrich en de uitstekend drummende Castronovo. Holy Ground kent een kristalheldere productie, telt stuk voor stuk prima composities, fijn riffwerk en een weergaloze Hughes. Conventionele hardrock in een modern jasje, en het geheel swingt ook nog eens als een malle. Knappe prestatie hoor. Niet de volle mep, nummers als Unspoken en 30 Holes klinken in vergelijking met veel andere songs wat op de automatische piloot ingespeeld. Zeker als je daar het weergaloze Like No Other tegenover zet, mijn god wat een knaller zeg. Maar ook songs als Bustle and Flow, Saving Grace en Come Alive zijn om door een ringetje te halen. Zo blijft Hughes mij de laatste jaren in zeer positieve zin verassen. Benieuwd wat deze workaholic in de toekomst voor ons nog in petto heeft.