Jason Bieler and The Baron Von Bielski Orchestra - Songs for the Apocalypse (2021)

Label: Frontiers

1. Never Ending Circle (2:38)
  2. Apology (4:47)
  3. Bring Out Your Dead (4:58)
  4. Annalise (4:43)
  5. Stones Will Fly (4:08)
  6. Down in a Hole (3:47)
  7. Anthem for Losers (5:21)
  8. Horror Wobbles the Hippo (2:34)
  9. Beyond Hope (4:26)
  10. Crab Claw Dan (4:26)
  11. Born of the Sun (4:19)
  12. Baby Driver (1:11)
  13. Alone in the World (3:30)
  14. Very Fine People (4:20)
  15. Fkswyso (1:31)
avatar van ProGNerD
Bijzonder album van deze Jason Bieler met een keur aan gerenomeerde gastartiesten uit het (prog)metal genre, o.a. Devin Townsend. Qua stijl heeft het sowieso wel raakvlakken met Devin Townsend: technisch goed uitgevoerde, avontuurlijke en afwisselende progressieve rock !

avatar van Aproxis
ProGNerD In middels ben ik er ook tegenaan gelopen. Heb dit album nog niet beluisterd, maar kwam op Spotify een nieuwe single tegen die blijkbaar ook niet op dit album staat: Human Head. Dat nummer smaakt naar meer dus ik hoop dat ik meer van dat kan verwachten op dit album.

avatar van milesdavisjr
Bezig baasje die Bieler, talentvol en gevoel voor melodie kan hem niet ontzegd worden. Desalniettemin hinkt de beste man altijd op teveel gedachten tot gevolg dat zijn muziek altijd aanvoelt als een allegaartje van verschillende stijlen. De laatste twee platen (komt er ooit nog een reünie mannen?) van Saigon Kick leden ook al onder dat euvel, daarbij komt nog dat Jason zelf qua zang de honneurs waarneemt en dat wordt op den duur wat vermoeiend. De muziek op deze schijf heeft wel wat raakvlakken met het werk van Devin Townsend, rijk gearrangeerd en meerdere lagen maar is ook wat lichter van aard. Door het talent van Bieler blijft het geheel aan de goede kant van de streep maar om nu te zeggen dat de plaat absoluut niet mag ontbreken in je collectie gaat mij ook wat te ver. Catchy orkestrale hardrock zonder bijster veel diepgang, maar ergens weet Jason hier en daar nog wel een interessante draai te geven aan enkele songs. Een ruime voldoende derhalve.

avatar van ProGNerD
Aproxis schreef:

Gaat vast lukken; veel luisterplezier !