Everything but the Girl - Love Not Money (1985)

Label: Blanco Y Negro

1. When All's Well (3:01)
  2. Heaven Help Me * (3:20)
  3. Are You Trying to Be Funny? (3:16)
  4. Ugly Little Dreams (2:53)
  5. Shoot Me Down (4:12)
  6. Sean (3:31)
  7. Ballad of the Times (3:27)
  8. Kid * (3:46)
  9. Anytown (3:26)
  10. This Love (Not for Sale) (3:06)
  11. Trouble and Strife (3:07)
  12. Angel (5:35)
  13. Pigeons in the Attic Room * (1:45)
  14. Charmless Callous Ways * (1:55)
  15. Easy as Sin [Version] * (4:16)
  16. Angel [Home Demo, 1984] * (5:11)
  17. Ugly Little Dreams [Home Demo, 1984] * (2:52)
  18. Are You Trying to Be Funny? [Home Demo, 1984] * (3:07)
  19. This Love (Not for Sale) [BBC Session Recording, 1984–85] * (2:50)
  20. Ballad of the Times [BBC Session Recording, 1984–85] * (2:47)
  21. Are You Trying to Be Funny? [BBC Session Recording, 1984–85] * (3:15)
Leuke CD

avatar van blur8
Te vroeg uitgebracht na de eerste topper. met te veel vaage songs.
Geen punt. op naar de de opvolger.

avatar van Equino
Op mijn CD staan maar 10 nummers ('Heaven help me' en 'Kid' ontbreken)
'Shoot me down' is één van m'n favoriete Everything but the girl-nummers, en ook 'Angel' mag er zijn.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fijne plaat met de hemelse vocalen van Tracey Thorn, uitschieters zijn voor mij Shoot Me Down, Ballad Of The Times en de geweldige afsluiter Angel.
Eigenlijk nooit de moeite genomen om de debuutplaat te luisteren, staat nog op mijn lijstje.

avatar van Rainmachine
Valt mij nu pas op hoe hoezeer het gitaarwerk op When All's Well, Ballad Of The Times en Anytown lijkt op dat van Johnny Marr (The Smiths). Zeer fraai. Verder een prima album, voor mij iets minder dan de voorganger maar ook met een hele andere invalshoek. Eden had een meer Jazzy feel en dit is toch meer een (prima) pop album. Shoot Me Down komt nog het meest in de buurt van de Eden sfeer.