Pony Bradshaw - Calico Jim (2021)

Roots / Country
Label: Black Mountain

1. Calico Jim (4:24)
  2. Dope Mountain (5:18)
  3. Hillbilly Possessed (4:13)
  4. Let Us Breathe (4:07)
  5. Jimmy the Cop (5:08)
  6. Sawtoothed Jericho (4:59)
  7. Bodark (5:01)
  8. Foxfire (3:57)
  9. Guru (3:53)
  10. Pork Belly Blossom (4:50)
avatar van wvv89
Fijn vervolg op een van mijn beste gedraaide platen uit 2019 Sudden Opera. Calico Jim is weer op en top Americana muziek die de hele rit boeiend blijft. Je merkt aan alles dat deze muziek met zorg en aandacht geproduceerd is. Bradshaw is wat mij betreft een blijvertje en mag meer van zulk soort albums blijven maken.

avatar van heicro
Het album begint fantastisch met Calico Jim en Dope Mountain, maar daarna zakt mijn aandacht, ondanks de goede teksten, stapje voor stapje een beetje weg door een gebrek aan afwisseling.
Wel een artiest met potentie.

avatar van heicro
'Sawtoothed Jericho' blijkt na meerdere luisterbeurten het beste nummer te zijn. Ga naar ****