Burial - Chemz / Dolphinz (2021)

Electronic
Label: Hyperdub

1. Chemz (12:31)
  2. Dolphinz (9:02)
avatar van Razoreater
Chemz is wel echt nice. Benieuwd naar Dolphinz, dudez.

avatar van trebremmit
Tweede nummer is nog niet uit volgens mij. Stem kan wel weg.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Stemmen verwijderd. Het is niet de bedoeling dat er op albums gestemd wordt die nog niet in zijn geheel zijn te beluisteren

avatar van Yield
Het wordt weer eens tijd voor een volwaardig album in plaats van die halfgeslaagde EP’s.

avatar van TooL4u2
Yield schreef:

Eens!

avatar van m. pedri
Dolphinz is weer een vervreemdend stuk ambient. De typische Burial-ruis gecombineerd zalvende zeeruis en vage geluiden. Beats lijken te ontbreken.
In mijn oren zou Whalez een betere naam zijn geweest op basis van de geluiden die ik hoor (hoewel ik moet bekennen dat ik weinig deskundig ben op het gebied van de geluidsproductie van zeezoogdieren).

avatar van AOVV
Toffe EP weer van Burial. Chemz is een prima track voor in de late uurtjes, al ontbreekt het 'm wat aan spanning zoals een Ashtray Wasp wel absoluut heeft. Dolphinz is dan weer weirde ambient, maar wel intrigerend. Veel gebeurt er schijnbaar niet, wat net een uitdaging is om op zoek te gaan naar wat er wél gebeurt.

Beide tracks passen echter, naar mijn beleving, niet echt bij elkaar. Maar dat is slechts een klein smetje.

3,5 sterren