Terry Hall - Home (1994)

1. Forever J (4:05)
  2. You (4:12)
  3. Sense (3:40)
  4. I Drew a Lemon (3:38)
  5. Moon on Your Dress (3:46)
  6. No No No (4:05)
  7. What's Wrong with Me (4:09)
  8. Grief Disguised as Joy (4:11)
  9. First Attack of Love (3:42)
  10. I Don't Got You (3:41)
  11. Chasing a Rainbow * (3:11)
avatar van divart
Redelijk geslaagd solodebuut van deze voorman van o.a The Specials, en stukken beter dan zijn opvolger Laugh.
Muziek lijkt nog het meest op dat van de Fun Boy Three, maar is nog wat zoeter. Staan ook redelijke draken op zoals Moon on your Dress. Voor de liefhebbers (en dat zullen er niet veel zijn), maar ik draai hem regelmatig.

avatar van johan de witt
Toch niet de minsten die hieraan meewerken. Craig Gannon, Nick Heyward, Andy Partridge en Les Pattinson. En geproduceerd door Ian Broudie van Lightning Seeds. Sense, cover van LS staat er ook op.

Muzikaal is het sophisti-pop, meer in het verlengde van The Colourfield dan Specials/FB3.

avatar van vigil
Verrassend sterk album waarop Terry veel meer dan bij The Specials en Fun Boy Three kan laten horen dat hij best goed kan zingen. Soms ligt de Lightning Seeds sound er redelijk dik bovenop (bv naast Sense ook What's Wrong with Me) maar dat kan ik als LS fan goed hebben. In No No No en andere liedjes is de dan populaire Britpop/glamrock hype ook goed te horen.