Four Tet - Parallel (2020)

Electronic

8. Parallel 8 (6:21)
  9. Parallel 9 (7:15)
  10. Parallel 10 (6:31)
avatar van Ernie
Kerstcadeautje van Four Tet.

avatar van waxs
Leuke verassing, kijk ook erg uit naar de samenwerking met Madlib die begin 2021 moet gaan verschijnen!

avatar van davevr
Parallel 1 is echt goed
De rest is best ok maar imo niet super

avatar van andnino
Parallel voelt voor mij een beetje als de cd's die je soms in de museumwinkels van natuurmusea kon kopen. Zo'n houten rek met een koptelefoon eraan zodat je kon uitzoeken welke natuursfeer je mee naar huis wilde nemen. Eigenlijk geen idee of die er nog staan.

Geen slecht woord over die cd's trouwens, ze hadden een doel en ze deden dat vaak goed. Ik heb er ooit een meegenomen met Tibetaanse ambient. Je kon het opzetten en je waande je zo in de Himalaya. Op eenzelfde manier is Parallel goed te gebruiken voor bepaalde doeleinden. Voor mij klinkt hij geschikt om bij in slaap te vallen. Erg vredig en kalm.

Je hoort wel dat Four Tet een zeer getalenteerde producer is, zeker in een track als de eerste. Maar hij is beduidend volledig zijn eigen ding aan het doen, en dat ligt heel ver weg van de experimentele en spannende muziek waar zijn vroegere albums om bekend stonden. Goed voor hem, jammer voor mij. Maar ik kan er niet minder dan een 3,5* voor geven, het is toch zeer degelijk.

avatar van overmars89
nr.1 is zeg maar nog al lang en houdt me elke keer tegen om het hele album af te luisteren. Nu zet ik het album meestal op vanaf nr. 2.

Viel me toch uiteindelijk allerzins mee, ook al ben ik ergens een klein beetje Four Tet moe.