Bucks Fizz - Are You Ready (1982)

Label: RCA

1. My Camera Never Lies (4:02)
  2. Easy Love (5:04)
  3. Love Dies Hard (5:01)
  4. One Way Love (4:46)
  5. Are You Ready (3:54)
  6. Breaking and Entering (3:35)
  7. Now Those Days Are Gone (3:33)
  8. Twentieth Century Hero (3:49)
  9. Another Night (3:38)
  10. The Land of Make Believe (3:49)
  11. Now You're Gone * (3:36)
  12. What Am I Gonna Do * (3:58)
  13. My Camera Never Lies [Original 12" Version] * (4:54)
  14. Takin' Me Higher * (3:45)
  15. Another Night [Alternate Version] * (3:40)
  16. Another Night [Yamaha Song Contest Live Version] * (3:34)
  17. Land of Make Believe [1991 Chris Paul Remix] * (4:14)
  18. Land of Make Believe [1991 Dance Funk Remix] * (3:47)
  19. Land of Make Believe [2008 Extended Version] * (6:40)
  20. My Camera Never Lies [Dead Ending Version] (3:35)
  21. My Camera Never Lies [2006 'Good Eyes' Remix] * (4:27)
  22. My Camera Never Lies [2014 7" Remix] * (4:21)
  23. My Camera Never Lies [2014 Extended Remix] * (6:30)
  24. My Camera Never Lies [2014 Ross Alexander Remix - Radio Edit] * (3:42)
  25. Now Those Days Are Gone [2006 Remix] * (3:16)
  26. Now Those Days Are Gone [2006 Remix] * (4:49)
  27. Easy Love [2014 Extended Remix] * (7:26)
avatar van Madjack71
Making your mind....up en woesj daar gingen de rokjes, met daaronder tuurlijk een beschaafd turner outfitje. Maar de act was goed genoeg en ws. ook het nummer om het songfestival van 1981 te winnen. Kweet nog dat ik destijds op de lagere school diezelfde act ook nog heb gedaan...ik was degene die het rokje eraf trok voor alle duidelijkheid.
Bucks Fizz had ook daarna nog even bestaansrecht en een paar hitjes waarond The Land of Make Believe van dit Are You Ready.
De vergelijking met ABBA ligt hier toch wel op de loer....Songfestival winnaars/2 dames 2 heren en daar houd het toch wel een beetje op. Het is allemaal een beetje tam en minder pakkend als de liedjes van ABBA, hoewel ze een poging lijken te doen. Maar goed ABBA had Bjorn en Benny en Bucks Fizz zingen de liedjes van anderen. The land of make believe vind ik nog wel leuk om weer een keer te horen en My camera never lies, kan er ook nog wel mee door. De andere liedjes draven zo aan je voorbij.
Misschien dat ze later na hun zestigste nog ergens op een herinnerd u zich deze nog nog nog...festival playbacken met het nummer Making your mind up...of het dan nog zo leuk is om naar te kijken als de rokjes er af gaan...mmm.

avatar van Crush
Ik vraag mij af of alle bands waaarbij de overeenkomst is een bezetting van vier heren en hebben gestaan op Lowlands ook met zoveel gemak wordt gemaakt als hier het geval is van Bucks Fizz ten opzichte van Abba. Wat mij betreft ligt de vergelijking dan ook niet eens op de loer, omdat Bucks Fizz toch heel anders klinkt.

Ik vind op dit tweede album vooral de singles (The land of make believe, My camera never lues en het titelnummer) en 'Easy love' het meest geslaagd. Jammer dat niet ook ;Taking me higher' (overigens door de band zelf geschreven) niet op het album is te vinden (wel op de 2004 heruitgave), het nummer was de b-kant van het ook op single verschenen en deels a-capella gezongen 'Now those days are gone'. En ja, vier zingende leden. Het is dat de muziek anders is, anders zou een vergelijking met The Beatles op de loer liggen

avatar van gaucho
Dat laatste nummer valt me op... Die titel...zou dat inderdaad de oerversie zijn? Verrek, ja hoor!

Toch wel een groot verschil - gestroomlijnde pop versus een R&B-behandeling. Tina wint ruimschoots natuurlijk, maar eerlijk is eerlijk, het klinkt een beetje stijfjes, maar ik vind deze pop-versie ook niet eens beroerd. Uitkijken dat ik niet geinteresseerd raak in méér Bucks Fizz...

avatar van Theoden King
Jeugdsentiment ten top. Ik heb de cd laatst bemachtigd en het is weer 1982-all-over-again. Geen grootse popplaat natuurlijk, maar ik zing ze nog allemaal mee, omdat mijn zus deze vroeger op repeat had staan.

Ga 'm dit weekeinde weer 'ns opzetten