Prince - The Hits 2 (1993)

Pop / Funk
Label: Warner Bros.

1. Controversy (3:36)
  2. Dirty Mind (3:50)
  3. I Wanna Be Your Lover (2:58)
  4. Head (4:43)
  5. Do Me, Baby (3:57)
  6. Delirious (2:39)
  7. Little Red Corvette (4:57)
  8. I Would Die 4 U (2:57)
  9. Raspberry Beret (3:33)
  10. If I Was Your Girlfriend (3:46)
  11. Kiss (3:46)
  12. Peach (3:48)
  13. U Got the Look (3:48)
  14. Sexy M.F. (5:26)
  15. Gett Off (4:31)
  16. Cream (4:13)
  17. Pope (3:29)
  18. Purple Rain (8:39)
4,5 Omdat een aantal versies ingekort zijn. Dit is de cd waarop de nummers staan met meer explicit lyrics.
Het extra nummer The Pope zie ik niet als aanwinst voor deze cd. Behoorlijk flut-nummer vind ik.

beaster1256
zelfde kritiek als bij hits part 1 , goed voor mensen die alleen de hits willen

beaster1256 schreef:
zelfde kritiek als bij hits part 1 , goed voor mensen die alleen de hits willen

En voor verzamelaars

avatar van Madonna
Heeee, kan niet ontbreken in de collectie. Deel 1 en 2 horen bij elkaar. Deze is ook gewoon een toppertje van een compilatie. Ben echt blij met deze serie.

-4-

avatar van goldendream
Waar begin je als je niks bezit van Prince en hij ook niet op Spotify te vinden is? Ik ken hem van de hits in de jaren 80 en begin 90. Het laatste nummer dat ik me herinner is 'The holy river' uit 1996. Van de volgende 20 jaren ken ik niks. Ik stel ook vast dat er nauwelijks verzamelaars bestaan.

avatar van lennon
Zeker geen verzamelaars met werk na halverwege de.90s ivm de breuk met warner.

Toch wat regulier werk proberen?

buizen
goldendream schreef:

Dan moet je naar de winkel en een album kopen. Precies zoals Prince het wilde, haha.
En hier op MuMe kun je (tevoren) wat albumrecensies lezen en stemmenwaarderingen zien.
Meestal kun je in de winkel ook wel even luisteren.

buizen schreef:

Meestal kun je in de winkel ook wel even luisteren.

Veel albums van Prince zijn regulier ook niet meer te vinden helaas. Maar wellicht gaat elke maatschappij (warner, Universal) weer eea uitgeven nu ze geld ruiken.

avatar van goldendream
Voor iemand voor wie 'The holy river' het laatste bekende nummer is, is het even schrikken als je ontdekt wat Prince nog allemaal uitgebracht heeft. Omdat er ook geen verzamelaar van de albums van de laatste 20 jaar bestaat, is het onbegonnen werk om een ontdekkingstocht te starten.

goldendream schreef:

Gaat dat je echt tegenhouden? Zoveel moois!!

Mijn bedenkingen bij de delen 1 & 2:
- Ik mis 'Girls & Boys', 'I Wish You Heaven' en 'Batdance'. Toch drie grote hits geweest.
- Ik mis chronologie.

Stel dat er een 3de deel zou komen van de periode 1994-2015 ... Welke nummers zouden daar dan op staan? Deze vraag heeft een bedoeling: ik zie het niet zitten al die albums te leren kennen, maar wil wel het beste leren kennen.

goldendream schreef:

Dan zal het zoiets worden neem ik aan (niet persé mijn favorieten)

1. The Most Beautiful Girl in the World
16. Breakfast Can Wait
17. Baltimore
18. This Could Be Us

avatar van lennon
De " singles" van de laatste 20 jaar zijn zeker niet het beste van zijn werk.

Ik zou zeggen probeer the gold experience eens en the rainbow children. Ook zijn allerlaatste hitnrun phase 2 is zeer de moeite.
Voor een wat commerciële sound moet je Musicology en 3121 hebben .

Als dat bevalt is er nog meer moois om te tippen

avatar van goldendream
Dank je wel voor de tips.
In het lijstje van 18 nummers valt op dat veel albums met geen enkel nummer aan bod komen. Zijn dat albums zonder single of gewoon zwakke albums?
Ik mis 'The Holy River', maar dat is logisch te verklaren: het is het enige nummer dat ik ken van na 1994.

Dit zijn zo'n beetje de singles. Ik zou zelf met heel andere nummers komen

Lennon noemt de interessantere albums wel op zie ik. Ik zelf vind Come erg goed en ook Chaos and Disorder is zo beroerd nog niet. Het recentere Plectrumelectrum is ook nog best leuk.

avatar van goldendream
aan aerodynamic en lennon: wat zijn jullie persoonlijke favorieten vanaf de jaren 1994?

Albums? Of singles?

Of nummers?

avatar van Funky Bookie
Gaan grotendeels samen

avatar van goldendream
Ik bedoel nummers. Wel handig als het album er ook bij vermeld wordt.

Funky Bookie schreef:
Gaan grotendeels samen

Niet bij mij hoor: zoals lennon al aangaf zijn veel singles niet bepaald zijn sterkste in deze periode

Ik weet alleen niet of het nu zo handig is om bij dit album lijstjes neer te blijven plempen. Misschien meer iets voor een pm, wat ik zo zal doen.

avatar van goldendream
Hoe sta ik tegenover Prince?
Zeker geen fan zoals aerodynamic en lennon die wellicht elk album bezitten.
Eerder een gematigd bewonderaar die met de bestaande verzamelaars te weinig en met volledige albums te veel krijgt.

Enkele topnummers die mijns inziens onverwoestbaar zijn:
- When Doves Cry
- Purple Rain
- Kiss
- Sometimes It Snows In April
- Sign Of The Times
- I Could Never Take The Place Of Your Man
- The Cross
- The Holy River
Er zijn er nog, maar dit zijn de eerste waaraan ik denk.

Er zijn ook flopnummers. Vaak zijn dat te melige, stroperige ballads waarin Prince te veel schreeuwt of nummers met hatelijke rapinvloeden :
- Pope
- Do Me Baby
- Het album Goldnigga (brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)
En er zijn er nog.

Het overgrote deel beschouw ik als degelijk.

Conclusie: een eigen compilatie aanleggen, wat wellicht zal uitmonden in 4 (eventueel 5) schijfjes.

avatar van lennon
4 november een heruitgave op vinyl. (wel vooralsnog usa only)

avatar van Gert1980
aERodynamIC schreef:

Feit dat dit ook het enige nummer is waar geen één MuMe lid op heeft gestemd bevestigt dit best wel.

Gert1980 schreef:

Niks mis met the Pope...ik.vind m wel lekker... maar ja, er staan op de hits nou eenmaal veel grotere en bekendere nummers...niet zo gek dat the pope dan geen stem krijgt... zegt weinig over de waardering denk ik.

De 12 inch van the Pope is overigens ook leuk...(vind ik)

avatar van jraw
Nu wel….

lennon schreef:
4 november een heruitgave op vinyl. (wel vooralsnog usa only)

Ik heb deze USA 2LP uitgave op Cream(y) white vinyl. Klinkt als een klok!

The Hits 1 heb ik op Purple (Rain) 2LP. Nu nog the B-Sides op 2LP als het even kan...

west schreef:

Ik heb deze USA 2LP uitgave op Cream(y) white vinyl. Klinkt als een klok!

Die is pas op een heel mooie bootleg uitgave op vinyl uitgekomen. Voldoet prima.