Genesis Owusu - Smiling with No Teeth (2021)

Ghana
Hip-Hop / Rock
Label: House Anxiety

1. On the Move! (1:47)
  2. The Other Black Dog (4:23)
  3. Centrefold (3:16)
  4. Waitin' on Ya (5:44)
  5. Don't Need You (3:05)
  6. Drown (2:57)

met Kirin J Callinan

7. Gold Chains (3:38)
  8. Smiling with No Teeth (4:59)
  9. I Don't See Colour (2:56)
  10. Black Dogs! (2:00)
  11. Whip Cracker (4:41)
  12. Easy (3:02)
  13. A Song About Fishing (3:25)
  14. No Looking Back (3:42)
  15. Bye Bye (4:09)
avatar van aerobag
Leuke verrassing, deze debuut-plaat van de Ghana-born Australian-Raised Owusu. Benadert zijn muzikale werkzaamheden met een speelse attitude die hem als artiest zeker sieren.

Pakt daarbij ook meerdere retro-funky elementen en kleedt ze aan in een fris hedendaags pop jasje. Af en toe vuurt hij wat raps af, af en toe laat hij zijn soulvolle stem de vrije loop. Fijne dynamiek en daarnaast een bescheiden stortvloed van creatieve vibes, soms ook lekker kolderiek. Doet me daardoor wel aan de werkethos van Thundercat denken.

avatar van hoi123
Echt een superleuk album inderdaad, waarin Owusu compleet moeite- en pretentieloos een enorme hoeveelheid stijlen aan elkaar koppelt. Het album doet een beetje aan IGOR denken in zijn speelsheid en warme geluid, maar is nóg wat diverser, en wat mij betreft ook beter. Op het einde zakt het album een beetje in en wordt het enigszins corny, maar daarvoor gebeurt zoveel leuks dat ik mezelf alsnog hyped noem. Heerlijke productie ook!

avatar van peterjames777
Lekker fris albumpje. Sommige nummers (met name The Other Black Dog en Easy) geven mij sterk het idee dat ik het beste werk van Gorillaz hoor sinds jaren. Een pop album in de kern maar Osuwu maakt er graag een bonte mengelmoes van. Zo horen we rnb, rock, gospel, hiphop en Young Fathers achtige electro punk.

Dit doet me ook sterk aan dit album denken: Bakar - Badkid

avatar van aerobag
4 stemmen nog maar, mensen wordt es wakker. Ook jij Johnny Marr, hup luisteren jij. Leuk album, echt waar

avatar van Johnny Marr
aerobag schreef:

Dat geloof ik best, dat nummer dat meedeed met SVHJ was heel goed!