Prince - The Hits 1 (1993)

Label: Warner Bros.

1. When Doves Cry (3:49)
  2. Pop Life (3:42)
  3. Soft and Wet (3:03)
  4. I Feel for You (3:25)
  5. Why You Wanna Treat Me So Bad (3:49)
  6. When You Were Mine (3:44)
  7. Uptown (4:09)
  8. Lets Go Crazy (4:40)
  9. 1999 (3:37)
  10. I Could Never Take the Place of Your Man (3:39)
  11. Nothing Compares 2 U (4:58)
  12. Adore (4:40)
  13. Pink Cashmere (6:14)
  14. Alphabet St. (5:39)
  15. Sign O' the Times (3:43)
  16. Thieves in the Temple (3:20)
  17. Diamonds and Pearls (4:20)
  18. 7 (3:55)
Het hadden 5 sterren kunnen zijn, maar deze hits staan hier (voornamelijk) in de single-uitvoering op, en dat komt de songs niet altijd ten goede.
Er bestaat ook nog een andere versie waar deze cd plus the Hits 2 plus b-sides staan. Dat is toch wel de echte aanrader met name vanwege die 3e cd.

avatar van Kos
Kos
Aha, ik wilde dit album eerst als 1 album op de site zetten, maar dat ging niet. Fijn om te zien dat het zo wel mogelijk is.

Hoe dan ook, fantastisch album.

avatar van Jordy
plaatje is niet goed genoeg!

Jordy schreef:

plaatje is niet goed genoeg!

Nieuwe hoes ge-upload

avatar van beaster1256
inderdaad de single uitvoeringen kunnen niet tippen aan de versie's van de originele platen , goed voor mensen die prince niet zo goed kennen en alleen de hits willen , maar een echt album zoals ' sign of the times ' lijkt me veel beter en dierbaarder dan dit potje verzameld

avatar van fluidvirgo
Is waar, maar dit blijft de beste verzamelaar (incl. 2 en b sides). Dit vormde voor mij de definitieve ommekeer in het kader van de waardering van het oeuvre van Prince. Hoewel het nog even zou duren totdat ik de albums ook los in huis zou gaan halen, werd ik op slag fan. Ben voornamelijk weg van zijn oude werk, derhalve kan de eerste helft van deze compilatie (ook van hits 2) mij het meeste boeien!
De later verschenen compilaties zijn geldklopperij, hoe kun je een overzicht van het rijke oeuvre van Prince op slechts 1 cd persen? Onmogelijk!!

****1/2

avatar van Madonna
Wat een geweldige goede compilate is dit. Gerandioos!!! Heerlijk voor in de auto deze muziek.

-4-

avatar van iggy
Toch wel een behoorlijke verzamelaar. Nu ben ik geen echt groot fan van Prince. Eigenlijk ben ik hem rond 1999 ha uit het oog verloren. Ik heb een aantal orginele en een paar mooie zelf gebrande cd's van hem. En deze hits 1 en 2 vult redelijk dat aan wat ik nog niet van hem had. Met name zijn ouder spul is een prima aanvulling.

avatar van pintjebier
Lijkt wel Conchita Wurst op de hoes.

avatar van Stijn_Slayer
Kopt, genderbenden was zelfs al cliché toen Prince het deed.