Shakatak - Night Birds (1982)

Funk / Jazz
Label: Polydor

1. Night Birds (6:26)
  2. Streetwalkin' (5:30)
  3. Rio Nights (5:15)
  4. Fly the Wind (4:16)
  5. Easier Said Than Done (6:09)
  6. Bitch to the Boys (6:28)
  7. Light on My Life (4:47)
  8. Takin' Off (5:10)
  9. Go for It * (6:51)
Dit heb ik toch altijd wel een lekker weg luisterend jazz-funk album gevonden. Allereerst horen vooral de twee singles Night Birds & Easier Said Than Done tot de betere songs. Vooral die laatste heb ik als single helemaal grijs gedraaid. Het mooie is dat hier de 2 lange 12 inch versies op het album staan. De rest van de nummers is van aardig tot heel aardig. Tot die laatste horen Streetwalkin' & Takin' Off, waar de piano gespeeld door Bill Sharpe de hoofdrol speelt, net dus als op Easier Said Than Done. De science-fiction hoes met de twee pterosaurussen mag er ook wezen. Lekker plaatje bij het zomerse weer van nu!

Prima muziek. Goede pianist en lekkere Bas. Afwisselende muziek met heerlijke vocalen!