Deep Purple - New Live & Rare (1977)

1 stem

Label: Purple

1. Black Night [Live Version] (4:54)
  2. Painted Horse (5:18)
  3. When a Blind Man Cries (3:30)
avatar van B.Robertson
Na ontbinding van Deep Purple in 1976 verschenen er in die tweede helft van de jaren 70 op het officiële Purple Records de nodige 7" EP's met exclusief materiaal, al dan niet voordat het op een verzamelelpee stond en in ieder geval lang voordat er CD-bonustracks waren.

Black Night is een outtake van Made in Japan en de B-kant van Woman from Tokyo. Op LP te vinden op 24 Carat Purple ('75) en Power House ('77). Met compleet intro voor het eerst op de bonusdisc van de remaster van Made in Japan.

Painted Horse is een outtake van Who Do We Think We Are en verscheen voor het eerst op LP op Powerhouse.

When a Blind Man Cries haalde Machine Head niet maar werd de B-kant van Never Before. Op Lp te vinden op Mark I & II ('73) en The Anthology ('85).

New, Live & Rare werd later een Japanse verzamel-CD en de titel werd gebruikt voor een CD uit 2004 met wat liverestjes in een serie oud livemateriaal, verzorgt door Purple Records.

avatar van musician
Grappig.
Ik heb deze EP, ooit in Engeland gekocht. Toch een soort van zeldzaam.

De pijp moest uiteraard blijven roken, of ze van de magere verkopen hier nu rijk van zijn geworden....
Je zou Black night live van het 24 carat Purple ten tijde van het verschijnen van deze verzamelaar (1975) hebben verwacht.

De b-kant met de twee studio opnamen kraken enigszins, maar dat is ook precies mijn bezwaar tegen een EP op 45 toeren. Geen slechte nummers op zich, de rockballad When a blind man cries had van mij zo naar het volgende album van DP mogen worden doorgeschoven.

Wel goed dat het nu op Mume staat.