Joris Voorn - Rotterdam #GU43 (2020)

Electronic / Dance
Label: Global Underground

1. Kettel, Innere Tueren en Joris Voorn - Hongkong / Eden [Version] / Alpha 7
  2. Zenzizenz, Cyspe, Microglobe, Joris Voorn en Nathan Fake - Umi / Void / Trust / Midi sans Frontières / Pentiamonds
  3. NEAT, Pépe, Shade of Drums en S. Channel - Them Gs / Recollection / Path / Distant Shores
  4. President Bongo & Óttar Sæmundsen, Swoose, Andu Simion en Fredo Guerre & Francisco Ruiz - 1° Quadrante [Club Version 1] / Lotus / Olymp / Tagle Little Helper 361-6
  5. Biosphere - Black Mesa [Joris Voorn Remix]

met Joan Lorring en Leslie Howard

6. Disarmed - Disarmed [Lovestruckk Remix]
  7. D-Leria - Landed in Another Place
  8. Marino Canal - White Atlas
  9. HyperSOUL-X, Floppy Sounds en Joris Voorn - The Eastern Nations (Main HT) / Entertainment (Blue Miniature Morph) / GU43 Ambient Fill
  10. Raxon, Aïsha Devi en Joris Voorn - Introspect / O.M.A. [Abul Mogard Remix] / Bow of Perception
  11. Plastikman en Kaap - Disconnect [Joris Voorn Edit] / Overtoom
  12. Joris Voorn en Die Wilde Jagd - Ultron / Morgenrot [Vactrol Park Remix]
  13. Julien Chaptal - Amazone
  14. Linn Elisabet, Genius of Time en GHEIST - Uncommitting / Peace Bird / Der Blaue Reiter
  15. Marino Canal - Curious Eyes
  16. Joris Voorn en Reeko - Sonder / Reeko Blue Tool#1 / Street Tool#4
  17. Feral en Atom™ & Tobias. - Polar Sun / Aux I
  18. Pulso, State of Flux, Pépe, Joakuim, Ohm & Kvadrant en Tibo Dabo - Dentro del Pimpollo Està la Nuez / Road / Recollection / View / Skagerak / Hire the Birds [DJ Balduin Powerdive Mix]
  19. Joris Voorn - Float
  20. Kaufmann en Joris Voorn - Black Horsey / Auto Drone 1
  21. Grindvik en Martin Landsky - The Act / Triage
  22. Secret Cinema en Joris Voorn - Syrinx
  23. Willaris. K - Cobaki Sky (Prequel)
  24. Blue Veil, Reeko en State of Flux - Jaguar Eyes / Control Tool#2 / Pro12arp
  25. Joris Voorn - Matrix
  26. Sky Civilian - Open Door [Joris Voorn Edit]
  27. Artefakt - The Blue Hour (Valentino Mora Cosmic Trans Rephase)
  28. Joris Voorn - God
  29. Mario Hammer and the Lonely Robot, Fennesz, Nthng, Luigi Tozzi en Landside - Razljubit / In My Room / Shine / A New Hope / Signs of Change [Etapp Kyle Remix]
  30. Joris Voorn, Crump en Deadbeat and Paul St. Hilaire - Kassandria / Bones / Check What Time It Is
  31. Reggy Van Oers & Joachim Spieth en Joris Voorn - Mammatus / Acid Flow Bode Frequency Time Machine [Dub Mix]
  32. Raimond Ford - Astral Angel
  33. Human Space Machine en RAAM - Rebirth / 64
  34. Linn Elisabet en Markus Suckut - Chrioteers / F-0710 to Frankfurt
  35. Joris Voorn, PAN-AL en Christian Bloch - Nea Skioni / It's Nice to Miss You Too / Construct [VC-118A Remix]
  36. Bxentric - Envelope
  37. Joris Voorn - Echo
  38. Joris Voorn - Fever Dreams

met Sky Civilian

39. Conforce, Fadi Mohem en Primal Code - Atrum /Life Cycle / Caimano Tribe
  40. Rone - Esperanza [Joris Voorn Remix]
  41. Joris Voorn en Colyn - The Navigator / Khazad Dum
  42. Joris Voorn en Speedy J - 35mm
  43. natural/electronic.system., Marincu Slip, Metric System, Perko, Ohm & Kvadrant en UBX127 - Libeccio / Side / Studio 440-3 / Rounded / Øresund / Kopat
  44. AD en The Persuader - Construct 1621
  45. Qindek - Come Closer [Edit Select Remake]
  46. Yamaneko, Joris Voorn en Bakground & Sangam - Fall Control / The Tower of Naphtali / Carousel
  47. Kölsch - Shoulder of Giants [Joris Voorn Remix]
  48. Luigi Gori & Frankye Lova, Blue Veil, Bode Frequency en Brain Cid - Narrow [Ataman Live Remix) Blue Veil / Return to Forever / Time Machine (Dub Mix] / Be One
  49. Ness - Bionic Harp
  50. L.S.G. - The Train of Thought Remix (Joris Voorn Remake)
  51. Joris Voorn, CJ Bolland en Einmusik - Psyche / There Can Only Be One / Dread [No Drum Mix]
  52. Lie2You en Dicabor - Obsession [Joris Voorn Edit] / I
  53. Monarke & Soul Button, Noun en Jonathan Kaspar - Passage / Meeting of the Minds / Kali
  54. John Beltran en Monotronique - It's Because of Her / First Touch
  55. Paraphex - What We Leave Behind
avatar van trebremmit
Ik denk dat dit wel de toevoeging is waar ik het langst mee bezig ben geweest, dat komt door de tracklist, dus niks meer veranderen graag want dan ben ik voor niks bezig geweest.
Op spotify staan de nummers wel apart, maar ik heb de cd tracklist aangehouden en dat lijkt mij ook de juiste.

Al even beluisterd op Spotify en mijn eerte indruk is erg goed, heb de 2cd maar besteld.

avatar van Teunnis
Ik ga hem speciaal voor jou wel even luisteren

avatar van OOOOO
Heel beniewd. Zeer indrukwekkende tracklist. Ik vind zijn balance 14 mix nog steeds een van de allerbeste mix cd's die er ooit gemaakt zijn.

avatar van ZAP!
trebremmit schreef:
Prima, behalve: de tracks waarop Joris alleen de artiest is, daar hoeft zijn naam toch niet vermeld te worden?

Wel bij een mixalbum.

avatar van ZAP!
Het is toch een verzamelalbum van Joris Voorn? Maar goed, ik dat niet snappen, waarschijnlijk.
Ook goed hoor.

avatar van Mjuman
OOOOO schreef:

Ook deze Joris Voorn - Fabric 83 (2015) mag er wel wezen; en die van Henry Saiz (Balance 019) vind ik ook wel fijn, alleen Balance is niet echt gemakkelijk te vinden (maar 019 staat op YouTube).

Gelukkig staat dit album van Joris Voorn ook op Tidal.

Mjuman schreef:

Gelukkig staat dit album van Joris Voorn ook op Tidal.

Ik ben nog van de generatie 'Pindakaas'. Maar dat vergoeilijk ik door heel veel vinyl te kopen.

avatar van Mjuman
OOOOO schreef:

Tja, ik ben van de generatie van voor Generatie X; gebruikte wel eens de Russische route, maar bleef trouw kopen (stapeltje cd's per bezoek aan Plato) en op een bepaald punt, heb je meer Benno's dan je lief is en dan ga je herbezinnen: rippen naar een NAS, streamen en dan komen Spotify, eerst en Tidal, later, ook nog kijken.
Over dit album: aardig wat mixwerk geweest: trebremmit - hoe zit 't met die tracklist en wat staat er op die dubbel-cd versie? Tidal geeft 81 tracks voor de ongemixte versie en 118 voor de gemixte (2 uur en 37 minuten). Zo is Track 5 hier (Biosphere - Black Mesa) track 15 bij de Tidal-mix; zie: https://tidal.com/browse/album/159069589
Is dit dan een bewerking van die 118 tracks op Tidal?

Overigens bevat die Fabric-mix ook heel veel tracks, meer dan 60, alleen staan die als 20 geclusterd . Gisteravond een deel van de gemixte versie gedraaid van Tidal en dat beviel goed, idd meer iets voor later op de avond, mellow/laid back - wat mij opviel: vrij lichte klank, weinig laag (bas), meer hoog en middentonen.

Note: opnieuw luisterend naar Tidal komt er gaandeweg meer diepte in, maar luisterend via speakers vind ik toch dat dit vrij vlak klinkt en dat vind ik jammer.

avatar van -SprayIt-
Voor mij is 014 een van de, misschien wel de beste mixplaat ooit. De fabric release van Voorn is ook een van mijn favo's, ik weet nog dat ik die voor het eerst luisterde toen ik paddo's op had. Deze plaat is na 1 luisterbeurt ook weer geweldig, wat een vakman. Fijne sfeer, al is deze iets eentoniger heb ik het gevoel. We beginnen met 4*, cd besteld!

Edit: En inmiddels bijna een tweede ronde gehad deze, ik neig al naar een halfje meer!

avatar van -SprayIt-
Hij doet hier weer een rondje hoor! Mocht je in deze corona-tijden zin hebben in een in-home dansje, dit is je plaat!

-SprayIt- schreef:

Helemaal terecht. Topmix weer!

avatar van VforVictor
Ik luister dit album nu een kleine 2 weken en hijs lekker. Wat meer beat en percussie georienteerd dan 014 (Balance) wat ik als zovelen als 1 vd beste mixplaten ooit beschouw. Deze is wat lichtvoetiger en meer minimal. Kvind em ook niet beter dan de Fabric release, die heeft wat meer variatie. Maar ook deze mix mag er wezen, tis wat rustiger allemaal maar dat mag ik wel. 3,5 ster!

avatar van trebremmit
Erg goeie mix van Voorn met veel melancholie, heerlijk om op weg te dromen, maar ook om met oordoppen in te luisteren terwijl je door een koud landschap reist.. Deze man kan wel mixen zeg.

avatar van trebremmit
Enig minpuntje is het gruwelijk slechte nummer Joris Voorn Feat. Sky Civilian - Fever Dreams.
Voor de rest geen klagen, goeie geluidskwaliteit ook, mooi ruimtelijk geluid.