Tony MacAlpine - Master of Paradise (1999)

Label: Shrapnel

1. Tears of Darkness (5:24)
  2. Live to Die (6:45)
  3. Circus (4:14)
  4. Still (5:02)
  5. Time (5:14)
  6. Master of Paradise (6:13)
  7. Imagination (4:57)
  8. Maker Is King (3:46)
  9. Final Hour (4:27)
  10. Au Bord D'une Source (3:18)
avatar van BlauweVla
Hoe slecht kun je een album laten klinken...
Maar ja daar hebben meer platen van het Shrapnel label last van, hoewel zo erg als hier kende ik het nog niet.

De nummers zijn zeer goed, dit keer met zang van Tony MacAlpine zelf!
Ik zeg opnieuw een album als dit van hem maar dan met goed geluid.

avatar van Pitchman
Hoe vaker ik dit album luister , des te mooier hij wordt. Ik las in een review dat iemand zijn stem zo slecht vond klinken , maar dat hoor ik echt niet hoor. Ik was verbaast dat Tony vocaal nog zo'n aardig geluid kon produceren. Ja , dat de meeste Sharpnel producten geen goed geluid hebben lees ik elke x weer. Net of Sharpnel( Varney) het erom doet. Maar ikzelf heb daar totaal geen last van. Opgegroeit in de jaren 70 , dan weet je eigenlijk niet beter
Maar alles is zo persoonlijk. Vooral muziek luisteren.
Ik geniet er in elk geval van.

avatar van BlauweVla
Ik vind het debuut van MacAlpine goed genoeg klinken, was ook van Schrapnel. Een wat live-achtig geluid, en "Edge of Insanity" blijft ook m'n favoriet sowieso. Het zingen op "Master of Paradise" is helemaal niet verkeerd, hij doet me een beetje denken aan Timo Tolkki toen hij nog zong in Stratovarius. Het punt is wel een beetje dat de mix ook MacAlpine's stem nogal onderdrukt heb ik het idee. Dat ie het goed kan hoor je op het prachtige "Time" bijvoorbeeld wel. Het hele album heeft een soort demo geluid, wat mij teveel stoort om er wat mee te kunnen. Helaas.