Eric Church - Heart (2021)

Country
Label: EMI

1. Heart on Fire (4:18)
  2. Heart of the Night (3:18)
  3. Russian Roulette (3:57)
  4. People Break (3:21)
  5. Stick That in Your Country Song (3:48)
  6. Never Break Heart (3:48)
  7. Crazyland (2:39)
  8. Bunch of Nothing (3:29)
  9. Love Shine Down (2:46)
avatar van frolunda
De eerste van drie nieuwe albums die Country zanger Eric Church in een goede week uitbrengt. Deze Heart verscheen vorige vrijdag (16-4-2021), gisteren kwam & uit en overmorgen wordt het trio compleet gemaakt met Soul.
Door dit concept had ik misschien wel iets aparts of nieuws verwacht van Eric Church maar dat valt, in ieder geval wat Heart betreft nogal mee. We krijgen hier weer hoofdzakelijk zijn bekende Country sound, met hier en daar wat Rock en Roots injecties, voorgeschoteld. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik teleurgesteld ben in Heart, integendeel zelfs, de plaat klinkt fris en veelzijdig, is mooi geproduceerd en kent een flink aantal prima nummers. Russian Roulette en Stick That in Your Country Song zijn hier de uitschieters en behoren tot het beste wat de zanger uit Granite Falls, North Carolina de laatste jaren geschreven heeft. En ook de rest van het song materiaal is goed tot zeer goed, iets wat dus ook voor Heart geldt en veel belooft voor de andere twee albums.

avatar van Bartjeking
Goed album inderdaad. Eigenlijk in een stroming van Country waar ik normaal niet vaak naar luister; maar een nummer als 'Stick That in Your Country Song' is bepaald niet die radiovriendelijke kapotgeproduceerde weggooimuziek die in Amerika zo geliefd is. Geloof niet dat ik de hele trilogie ga luisteren, maar voor een tussendoortje een hartstikke fijne plaat. De opener vind ik ook zeer fijn.
Stopwoordje, fijn. Moet ik ooit vanaf, maar voor nu prima. Fijn dan.