Girls Aloud - Sound of the Underground (2003)

Pop / Dance
Label: Polydor

1. Sound of the Underground (3:42)
  2. No Good Advice (3:48)
  3. Some Kind of Miracle (3:09)
  4. All I Need (All I Don't) (3:40)
  5. Life Got Cold (3:55)
  6. Mars Attack (3:42)
  7. Stop (3:38)
  8. Girls Allowed (3:24)
  9. Forever and a Night (3:14)
  10. Love / Hate (4:39)
  11. Boogie Down Love (4:05)
  12. Don't Want You Back (3:20)
  13. White Lies (4:02)
  14. Love Bomb * (2:55)
  15. Everything You Ever Wanted * (2:55)
  16. Jump * (3:42)
  17. You Freak Me Out * (3:05)
  18. Girls on Film * (3:41)
avatar van Daan
Als geheel een hele aardige cd waar de nummers stuk voor stuk erg leuk zijn. Je swingt helemaal de pan uit. Sommige beschouwen dit als een tweede Spice Girls, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. De nummers zijn tenminste niet zo kwijlerig als muziek van de Spice Girls. Spice Girls is ook wat meer voor de jonge tienermeisjes die honderden posters van hun idolen op hun kamer hangen. Girls Aloud richt zich op een wat oudere doelgroep dan de Spice Girls, dan moet je denken aan de 16-20 jaar. Het scheeld in aantal jaar niet zo veel, maar het is toch wel een erg groot verschil.
Als ik een nummer zou moeten kiezen van deze cd dan zou ik kiezen voor 'Life Got Cold'. Lekker om bij weg te dromen. 3,5 sterren.

avatar van BoordAppel
IK vind de muziek niets maar van mij mogen ze wel clips blijven maken. Mmm die ene .

avatar van Daan
Welke is die ene...? Vertel het nou maar gewoon boordappel.

avatar van BoordAppel
Ik ken die namen niet, 2e van rechts .

avatar van Kos
Kos
Volgens mij is het gewoon op dezelfde doelgroep als de Spice Girls gericht hoor.

Crap! (deze muziek)

Bijzonder goede plaat in het genre, al heb ik het halverwege wel zo'n beetje gehoord.

Sound of the Underground is wel een lekker nummer.

avatar van John Doe
BoordAppel schreef:
Ik ken die namen niet, 2e van rechts .

Zelfde smaak.

avatar van PsychoBoyJack
John Doe schreef:
Zelfde smaak.

same here !

Leuk album, vrolijk, blijft niet op je maag liggen, geen al te zware teksten. Wat moet je nog meer hebben?

p.s.: doe mij maar de tweede van links

Nummers zijn altijd wel leuk, maar zo'n heel album is toch teveel van het goede.

Best leuk album hoor! 3.5/5.

avatar van Kirsten035
In de UK versie heb je de bonustrack You Freak Me Out en die maakt voor mij het hele album. Maar toch luister ik dit album niet vaak, voor mijn gevoel veel fillers. Andere G.A. albums zijn toch beter.

avatar van GiRlS AlOuD FaN
Kei goed album zoals de groep rechts
Kimberley, Nadine, Sarah, Cheryl (

En Nicola! als meest rechste. Ik vind Nadina toch het knapst

Cheryl

=)

avatar van NewYorkCityLight
All I Need (All I Don't) lijkt wel heel erg op Everything I Hate van Holly Valance . Volgens mij door dezelfde jongens geproduceerd.

avatar van MIAB
Een alleraardigst debuut van Girls Aloud. Ik ben van plan alle albums de revue te laten passeren. Ben benieuwd. Natuurlijk kende ik voor "The Sound of the Underground" en "Jump", maar op dit album schieten ook "White Lies" en "No Good Advice" eruit. De rest is van een redelijk goed niveau. Benieuwd naar de volgende. 3,5*

1. Sound of the Underground (3:42)  --- 4,0
13. Jump * (3:42) --- 4,0
14. You Freak Me Out * (3:05) --- 3,5
15. Girls on Film * (3:41) --- 3,0

avatar van MetalMike
Jezus wat is dit toch vreselijk catchy muziek. Alles heeft een heerlijke laid-back gevoel ook, zeker ook door de manier van zingen. Soms bijna sloom, dan maakt het echt onweerstaanbaar. Laatste jaren ben ik toch veel meer andere muziek aan het luisteren dan dat ik vroegâh deed... en ik kom buiten heel héél erg veel R&B toch wel erg vaak uit bij de meidengroepen van zo rond de eeuwwisseling. Atomic kitten is favoriet, maar Girls Aloud is eigenlijk net zo onweerstaanbaar voor mij geworden. Alles klopt, de liedjes, de zang, het geluid. Eigenlijk is het gewoon heel erg goed allemaal. Hier dacht ik 20-25 jaar geleden totaal anders over, veel te koppig toen.
Moeilijk om favorieten op te noemen, eigenlijk is alles top. Een fantastische opener, "No Good Advice", "Some Kind Of Miracle"... en het gaat maar door. Het lijfnummer "Girls Allowed", het fantastische "Boogie Down Love". Als "You Freak Me Out" hier op had gestaan ipv de cover van Duran Duran, dan was het heel dicht bij een/de perfecte pop cd gekomen. Het liefst afgespeeld op een hoog volume!
Oh... en Sarah en Cheryl voor mij.