Yard Act - Dark Days (2021)

Label: Zen F.C.

1. Dark Days (3:05)
  2. Peanuts (3:14)
  3. Fixer Upper (2:57)
  4. The Trapper's Pelts (3:58)
avatar van blur8
Yard Act. Ik verbaas me er al lang niet meer over.
Startende Britse bands met super stakke eerste singels, die klinken alsof ze er altijd al geweest zijn.
Enige nieuwtje is de thuisbasis: Leeds.
Anyway, Yard Act biedt briljant stekelige postpunk-grooves en teksten die er toe doen.
Inclusief monoloog breaks, echo-koortjes, zuchten en steunen, drammende drums en pakkende rifs.
Groot feest dus, voor mijn oren dan….

avatar van Supersid
Dit is inderdaad een heel fijne EP. Ik kijk alvast uit naar meer werk van deze heren!

avatar van Manfield
Jemig wat een lekker plaatje! Smaakt absoluut naar meer. "Post-Punk", "No Wave" en "Spoken Word" invloeden. Politiek getinte teksten over de tegenstellingen in de maatschappij, gebracht vanuit het perspectief van de "working class".

avatar van Simon77
Met drie singles van deze heren in mijn wekelijkse afrekening is het een kleine moeite om het vierde en laatste nummer ook nog even te luisteren. Heerlijke EP, fijne eigenwijze sound. Smaakt absoluut naar meer.

avatar van AOVV
Erg fijne EP, met scherpe teksten, hoekig, tegendraads gitaarwerk (dat de band er niet van weerhoudt om op Dark Days erg catchy voor de dag te komen) en een beklemmend sfeertje. Hier wil ik meer van horen!

3,5 sterren