Jeff Talmadge - At Least That Much Was True (2007)

Roots / Country
Label: Corazong

1. Never Saw It Go (3:25)
  2. Let Her Go (3:55)
  3. Wrong Train (3:41)
  4. Austin When It Rains (4:38)
  5. Girl of the North Country (3:54)
  6. Because of You (3:23)
  7. Train from Amsterdam (3:31)
  8. White Cross (4:01)
  9. So the Blues Would Stay (4:15)
  10. Scrapbook (4:01)
  11. Chet Baker Street * (4:30)
avatar van Jasper
Jeff Talmadge is een songwriter naar m'n hart. Hoewel hij me op dit album niet de volle tijd kan overtuigen, zijn er genoeg momenten waarop hij zijn klasse toont. De manier waarop hij zichzelf naar het prachtige refrein in "Let Her Go" schrijft bijvoorbeeld, vind ik magistraal. Zonder meer het hoogtepunt van dit album.

Nederland speelt een belangrijke rol op dit album. Tot tweemaal toe is een Nederlandse treinrit de inspiratiebron voor Talmadge. Ergens in Groningen nam hij de verkeerde trein, wat in dit geval zijn geluk is geweest in de vorm van een nieuw lied met typische Talmadge beeldspraak als "'It's not the wrong train that you're on, it's just another way to go".

Ik stel me wel is voor dat ik tijdens één van die ritten tegenover Talmadge zit en 'm kan zeggen dat er in ieder geval 1 iemand in Nederland is die aandachtig naar zijn werk luistert en het waardeert (er zullen er vast wel meer zijn trouwens).

avatar van farther_on
Wat een cd !! geweldige platen, lekkere rouwe stem van jeff.
En zijn gitaartje.

Kijk goed wat Jasper allemaal te melden heeft. Dit is een geweldige omschrijving van Jeff. ben het totaal met hem eens.