Yeah Yeah Yeahs - Is Is (2007)

Label: Polydor

1. Rockers to Swallow (3:13)
  2. Down Boy (3:56)
  3. Kiss Kiss (2:47)
  4. Isis (4:02)
  5. 10x10 (3:47)
avatar van itchy
Nieuwe Yeah Yeah Yeahs EP met vijf liedjes die al lang live worden gespeeld, maar voor het eerst zijn opgenomen... sterke nummers en lekker rauw!

avatar van levenvergeten
Inderdaad, weer een toffe EP! Zoals we van Yeah Yeah Yeahs gewend zijn. Echt een EP-band dit.

avatar van gemaster
Ga dit wel ff checken. Is wat mij betreft inderdaad een echte EP band.

avatar van Paalhaas
Die eerste is in ieder geval verdomd geniaal.

avatar van yeahyeahyeah
Erg fijn weer! Lekker rauw inderdaad, qua geluid een beetje tussen Fever to Tell en Show Your Bones in. Wel al bekende nummers, maar nu voor het eerst in goede geluidskwaliteit.

avatar van Reint
Aardig goed dit. 4 sterren.

avatar van De Geu$
Klinkt lekker, ook de reguliere albums maar eens proberen;

hmm ik ben het met jullie eens op het vlak dat ze een vette EP band zijn

avatar van Toel
Goeie EP ! Dit maakt mij erg nieuwsgierig naar hun 3e album.

avatar van Lexicon Devil
Jaaaahhh, lekker weer die rauwe Fever to Tell sound. En wat kan Karen O toch heerlijk schreeuwen.

avatar van Lexicon Devil
Stem verhoogt naar 5....Na meerdere malen beluisterd ben ik echt helemaal kapot van deze EP

yeahyeahyeah schreef:

Logisch ook, aangezien deze nummers tussen Fever to Tell en Show Your Bones gemaakt zijn

Heerlijke EP, hopelijk zet het 3e album deze lijn voort.

avatar van hectometersnor
Kort maar Karen'O zo krachtig!

avatar van TaraB
Yesss zo mooi als show your bones, maar meer power. Niet zo schreeuwig als fever to tell, maar zeker zo veel power! YYYs op hun best.

elrayo
Ik vind Fever to Tell nog net wat sterker (ook een 4, maar dan wel een hele dikke) maar dit is ook een fantastische EP. De oneven nummers zijn mijn favorieten!

avatar van Ataloona
Dit is weer heerlijk. YYY's komen beter tot hun recht op hun EP's. Ze lijken daar wat meer vrijheid te hebben en nemen ook wat meer op hun stekkie, zonder dat het moeilijke muziek wordt. Gewoon lekker in het gehoor en ze hebben duidelijk goed naar de jaren 90 college/noisrock bands geluisterd. De gitaren klinken hier erg fijn, beetje echo en distortion, maar zonder dat het noisy wordt. Misschien had het wat meer over de edge gemogen, maar dit heeft toch een heerlijk ruig randje. Lekkere psychedelische sound, tempi à la Feedtime en bij vlagen duidelijke inspiratie vanuit Barkmarket. Karen O is hier ook weer lekker in vorm.

Niet zo ruig en retegaaf als de eerste EP, maar ze komen in de buurt. Blijf het jammer vinden dat hun (weliswaar goede) laatste album zo braafjes en elektrisch was (al was die TVotR-elektrische sound niet verkeerd), van mijn part mogen ze deze keiharde en korte plaatjes blijven maken en nog wat vaker en erger over de schreef gaan.

4/5