Slagsmålsklubben - Boss for Leader (2007)

3,71

Zweden
Electronic / Pop
Label: EMI

1. Hänt (4:06)
  2. Sponsored by Destiny (6:02)
  3. Speedboats (3:56)
  4. The World Welcomes Fame (5:31)
  5. Malmö Beach Night Party (4:05)
  6. Dysparennia (3:54)
  7. Spanska Förhoppningar (3:15)
  8. Han Som Tuggar Med Öppen Mun Dör (4:51)
  9. Borg of Hate (5:47)
  10. Pälsmästaren (13:42)
28 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Landero
geplaatst: 17 mei 2008, 20:08 uur [permalink]
Die mannen zijn zo goed!
Gisteren live gezien in Handelsbeurs, Gent als voorprogramma van The Whitest Boy Alive.

avatar van cinefiel

geplaatst: 17 mei 2008, 20:57 uur [permalink]
Ik heb ze gisteren ook gezien, op het Play Festival in Hasselt, totaal onverwacht, maar o zo geweldig!!! Echt zes geniale (en live knetterstonede) gasten. Nu eens kijken hoe ik aan dit album kan geraken...

avatar van Landero
geplaatst: 27 mei 2008, 18:04 uur [permalink]
Idd, laat iets weten als je het gevonden hebt.
Ik vind ze nergens

avatar van Devoo
geplaatst: 31 mei 2008, 19:27 uur [permalink]
Zalige plaat! Echt waar, de meeste vrolijke melodietjes komen uit je speakers, echt catchy nummers die je blijven boeien. 4.5*!

avatar van Zwammer
geplaatst: 31 mei 2008, 20:08 uur [permalink]
Hmm Sponsored By Destiny klinkt in tweede instantie toch behoorlijk goed. Ik ga de rest ook even pindakazen.

avatar van Devoo
geplaatst: 4 juli 2008, 21:09 uur [permalink]
Sponsored By Destiny vind ik juist één van de mindere nummers, dus de rest zal je zeker positief verrassen!

Het begint gewoon met het geniale Hänt, de eigenaardige, maar aanstekelijke vocals dragen het nummer, en na enkele keren, doe je het gewoon na. Sponsored by Destiny vind ik persoonlijk minder tof, maar zeker niet slecht. Het heeft een zeer tof melodietje, maar die ruis ertussen vind ik niet zo tof. Daarna heb je Speedboats, die mij nostalgische gevoelens terug brengt voor de Nintendo 8-Bit games. Gewoon toffe melodieën en leuke vocals waarvan je eigelijk niet meteen zou denken dat ze ingezongen zijn. Wat ik tof vind aan dat nummer, is dat de melodie op verschillende manieren word gebracht.

The World Welcomes Fame is niet zo speciaal, maar wel tof! Daarna komt er één van mijn persoonlijke favorieten, Malmö Beach Night Party. Die melodie, die nostalgie, die vrolijkheid! Gewoon top! Het volgende nummer Dysparennia heeft een zeer leuk begin, en ook toffe melodieën, maar is ook geen hoogvlieger. Spanska Förhoppningar doet me denken aan de openingstune van South Park, en ik vind het nummer zelf heel leuk. Met het gefluit achtige geluidje ertussen en dergelijke, top nummer!

Daarna komt mijn persoonlijke favoriet, namelijk het geweldige Han Som Tuggar Med Öppen Mun Dör. Bouwt geweldig op, naar een fantastische climax, een nummer die je na één luisterbeurt al vastgrijpt, en zich meteen in je trommelvlies nestelt! Voor mij het beste nummer van het album! Ongekende vrolijkheid!

Borg of Hate is niet zo speciaal, en Pälsmästaren kent een zeer leuk melodietje, maar op het einde van de song, hoor je zowat 3 minuten ruis, waarna dan nog een klein stukje piano volgt. Waarom het zo vreemd afsluit weet ik niet, maar het doet geen afbreuk op de rest van het album. Heb mijn stem verhoogt naar 5*, en nummer 2 in mijn persoonlijke top 10!

avatar van Toon1
geplaatst: 16 juli 2008, 13:08 uur [permalink]
Wow, ontzettend fijne plaat dit. Aangename verrassing!

tuktak
geplaatst: 3 augustus 2008, 23:01 uur [permalink]
haha dit album is erg melig. zit allemaal behoorlijk aardig in elkaar, maar wat doet het er eigenlijk toe of de productie goed is. als je hier niet vrolijk en melig van wordt, dan weet ik het ook niet meer. de melodietjes zijn briljant.

avatar van Toon1
geplaatst: 3 augustus 2008, 23:32 uur [permalink]
Inderdaad. Ik ben de laatste tijd echt verslaafd aan deze plaat. Heb dit album echt twee weken lang elke dag gedraaid. Het was al jaren geleden dat me dat ooit nog eens overkomen is bij een plaat. Ja het klopt; dit is melig, maar het de melodietjes zijn gewoon zo vrolijk. Dit is mijn zomerplaat voor 2008. Jammer dat het album uit 2007 komt, en ook dat ik ze gemist heb op het Dour-festival twee weken geleden

avatar van Jazper
geplaatst: 5 augustus 2008, 14:34 uur [permalink]
Erg vrolijk plaatje inderdaad, maar mij iets te steriel. Wat mij betreft enigszins (want 25 jaar eerder) vergelijkbaar met Elli & Jacno. Daar heb ik denk ik zo'n beetje dezelfde verslaving als Toon1 bij deze heeft. Die is een stukje primitiever, maar ala. Het heeft bij vlagen wel diezelfde vrolijkheid
Deze zal ik zo snel niet weer opzetten.

Edit: ik luister nog eens even wat verder, en dit is toch wel een stuk drukker. Waarschijnlijk de reden dat ik dit wat minder vind. Drukke electronica trek ik meestal wat minder goed.

geplaatst: 1 september 2008, 17:11 uur [permalink]
Berichten verplaatst naar Slagsmålsklubben

Baltasound
geplaatst: 17 september 2008, 22:27 uur [permalink]
Lelijkste cover aller tijden? Hänt is brilliant.

avatar van BoordAppel
geplaatst: 18 oktober 2008, 11:27 uur [permalink]
Erg gezellig plaatje. Enorm blij maar juist daarom zo leuk. Heb ze live gezien op Lowlands en daar was het ook een waar feestje, en niet alleen door de zelf meegebrachte confettikanonnen.

Die hoes vind ik eigenlijk vrij briljant, past goed bij de muziek.

geplaatst: 26 oktober 2008, 21:22 uur [permalink]
Sponsored by Destiny is erg lekker. Verder stuitert de boel werkelijk waar. Vrolijkheid heerst na het luisteren van dit CD'tje en natuurlijk Slagsmalsklubben in het algemeen.

avatar van nuf
nuf
geplaatst: 14 november 2008, 13:42 uur [permalink]
deze zoete liedjes hebben zo hun houdbaarheidsdatum... Na een keer luisteren ken je het eigenlijk al. Maarja, leuk blijft het, maar zeker niet te vaak.

Live op Lowlands trouwens wel aardig maar niet echt sigaar.. zeker de moeite waard maar toch knaagt er iets wat het niet goed genoeg maakt..

Nouja, in een happy mood is dit zeker aan te raden. Vooral de eerste 2 nummers als starters maken het echt een tof iets.

avatar van Urbanoetang
geplaatst: 15 november 2008, 20:04 uur [permalink]
Leuk vrolijk plaatje voor tussendoor en om af en toe een paar nummertjes van op te zetten, niets meer niets minder. Vrolijke melodieën zijn toch best geniaal gevonden, maar ik was er vrij snel op uitgekeken.

geplaatst: 26 december 2008, 04:06 uur [permalink]
Door mijn enthousiasme kan ik niet zo veel zeggen over dit album, maar ik vind het echt geniaal. Ik krijg zelfs meer speekselproductie. Is het iemand trouwens opgevallen dat de melodie Han Som Tuggar Med Öppen Mun Dör super veel lijkt op die van Ik ben Vandaag zo Vrolijk. Dat omschrijft meteen grotendeels de kracht van dit album; je wordt er vrolijk van. Ik geniet er echt van dat als ik dit hard luister door m'n koptelefoon, alle mensen in de trein denken dat ik in de 90's ben blijven hangen of onder lsd heb geprobeerd zelf muziek te maken. Very Nice!

avatar van beastie boy
geplaatst: 31 mei 2009, 12:17 uur [permalink]
Eindelijk weer eens een plaat waar ik 5 sterren aan kan geven en die ook gelijk in mijn top 10 terecht komt

avatar van davidov
geplaatst: 28 juni 2009, 03:43 uur [permalink]
Vandaag pas kennis met hun muziek gemaakt en direct verkocht. Ze komen trouwens naar 5 Day's off erg binnenkort, misschien ook maar eens aan doen naast Simian mobile disco.

avatar van Djarune
geplaatst: 6 augustus 2009, 13:24 uur [permalink]
Vind Sponsored by destiny juist de beste plaat van het album. Glad geproduceerde pop met een briljante arpeggio. Ook The World Welcomes Fame is een zeer fijne plaat, maar minder dansbaar

geplaatst: 14 maart 2010, 22:42 uur [permalink]
Nr. 5: Malmö Beach Night Party! Echt geniaal.
Maar het refrein doet me ergens aan denken.
Help?!

geplaatst: 29 mei 2010, 14:57 uur [permalink]
Ik vind het echt geniale muziek. Er zitten mindere tracks tussen, maar het is echt muziek 'that cheers you up'....

Toppertje is Sponsored by destiny

Iemand die nog suggesties heeft voor andere bands met hetzelfde genre?

avatar van Motdattan

geplaatst: 1 november 2010, 23:49 uur [permalink]
Wat een geniale nummers.

avatar van Carolaah
geplaatst: 6 november 2010, 15:07 uur [permalink]
En ik altijd maar denken dat dit één of andere alternatieve rockband was, als ik de naam op een festivalpamflet zag staan..

Zat ik even mis. Zag dat ze binnenkort in Groningen 'optreden'.. Toch maar eens even luisteren.. En damn, wat leuk zeg.. Al weet ik niet hoe lang ik die blije deuntjes ga trekken, ik denk dat ik deze plaat dan ook niet te vaak op moet zetten.

Desalniettemin, lekkere deuntjes, fijne beats, erg vrolijke en energieke muziek! Leuk om eens voor de verandering op te zetten en na alle berichten ga ik misschien ook maar eens live een kijkje nemen .

Echt goed gevonden die melodieën en alles bijelkaar .. ik neig toch naar een 4,0 - maar houdt het voorlopig even op een 3,5

avatar van Soradio
geplaatst: 15 december 2010, 15:59 uur [permalink]
Van dit album word ik nu echt vrolijk.
Vorige maand op STRP in Eindhoven gezien, erg leuk
Favorieten zijn toch wel Hänt, Speedboats & World Welcomes Fame.

Aanrader als je een slechte bui hebt of even luisteren voordat je naar een lekker electro feestje gaat

avatar van wisselstroom

geplaatst: 17 december 2010, 01:12 uur [permalink]
Agree! Sponsored by Destiny en Malmo Beach Night Party zijn de betere tracks om in feeststemming te komen! Haha, ik draai dit supervaak wanneer ik me oplaad voor een feestje!

avatar van andnino
geplaatst: 28 juni 2011, 16:13 uur [permalink]
Geweldig album. Eigenlijk vind ik Dysparennia het enige ietwat saaie nummer. Eerst vond ik het vanaf daar al saai worden, maar tegenwoordig ervaar ik het supervrolijke Han Som Tuggar..., het supertrippy Borg of Hate en het superspringerige Pälsmästaren ook als geweldige nummers. Het blijft bovendien de hele speelduur gevarieerd, in sfeer én tempo. Genreoverstijgend, durf ik bijna te zeggen, maarja het blijft natuurlijk wel bitmuziek. Leuk overigens ook de vastlopende computer in het laatste nummer (althans, zo hoor ik het).

geplaatst: 3 augustus 2011, 14:13 uur [permalink]
Lijkt wel de reïncarnatie van Kraftwerk