Ray Barretto - Acid (1968)

Wereld / Jazz
Label: Fania

1. El Nuevo Barretto (5:52)
  2. Mercy, Mercy, Baby (2:46)
  3. Acid (5:07)
  4. A Deeper Shade of Soul (2:49)
  5. The Soul Drummers (3:49)
  6. Sola Te Dejare (3:51)
  7. Teacher of Love (2:30)
  8. Espiritu Libre (8:25)
LocoHermano
Ray FUCKIN Barretto. Knielen mensen, vervolgens weer opstaan en schudden met die billen. Likken uit de Amazone, afspoelen in de Rio Grande. Caramba por favor. 4 sterren.

avatar van iemand74
Een onverwachte , maar zeker terechte 5,0

Wat is dit geweldig energieke latin (salsa?)! Aan de ene kant heb je de pure salsa met spaanstalige achtergrondzang, wilde ritmische piano en trompetten, en aan de andere kant de vrolijke latin-soul nummers, zoals bijvoorbeeld Teacher of Love en A Deeper Shade of Soul, met gelijk pakkende zangmelodieen en nog steeds die heerlijke salsa-groove. Geen enkel nummer klinkt minder of beter dan een ander nummer, het is allemaal van een heel gelijk hoog niveau.

Dit is trouwens nog het enige album van Ray Barretto dat op MuMe staat, dus ik heb gisteren Together toegevoegd, en ik zal binnenkort nog wel een paar doen.

avatar van judgepaddy
Geinig dat ik er anno 2012 achterkom waar UDS zijn sample van A Deeper Shade of Soul vandaan haalde.
Lekkere Funky-Soul Salsa is dit zeg!

avatar van ArnoldusK
Dit knalt de pan uit.
Via een gare verzamelaar (How Pink Is that Elephant Over There) hier bij uit gekomen.
Zie boven.

avatar van ArthurDZ
Heerlijke plaat, probeer hier maar eens stil op te zitten. Voor mij toch wel de allerbeste (latin) jazzplaat ooit. Briljante move ook om in het midden van de plaat twee heerlijke popliedjes te zetten. A Deeper Shade Of Soul en Soul Drummers knallen beiden zo hard de speakers uit, ik kan echt niet kiezen welk nummer ik heerlijker vind.

Weer of geen weer, met dit plaatje op de achtergrond is het sowieso een bloedhete zomer